kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۱۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵

بزرگ‌ترین مقر تکفیری‌ها به دست ارتش سوریه افتاد

بزرگ‌ترین مقر جبهه النصره که در حومه حماه قرار داشت به دست نیروهای ارتش سوریه افتاد و ارتباط تروریست‌ها با این منطقه به طور کامل قطع شد.


به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ «سهیل الحسن» که در بین مردم به «ببر» مشهور است، بار دیگر پیروزی بزرگی را در حومه حماه رقم زد و به همراه نیروهایش موفق شد کنترل بزرگ‌ترین مقر گروه تروریستی تکفیری جبهه النصره در منطقه «زور المحروقه» را در دست گیرد.
پاکسازی این منطقه پس از یک ماه از آغاز عملیات ارتش در حومه حماه، گامی بزرگ و مهم در راه مقابله با گروه‌های تروریستی است.
به گفته منابع نظامی، این منطقه، به دلیل اینکه در نقطه ارتباطی و تلاقی چهار منطقه مهم محرده در غرب، طیبه در جنوب، صوران و مورک در شرق و اللطامیه در شمال قرار دارد، از موقعیت و اهمیت استراتژیک زیادی برای گروه‌های مسلح تروریستی برخوردار است و تصرف این منطقه ضربه مهلکی به تروریست‌ها وارد خواهد کرد.
به دست گرفتن کنترل این منطقه و پاکسازی آن از گروه‌های مسلح تروریستی از جمله مهم‌ترین اهداف ارتش سوریه شمرده می‌شود.
از غوطه شرقی در حومه دمشق نیز خبر می‌رسد یگان‌های ارتش سوریه موفق شدند تمام جبهه‌های این منطقه را از حضور تروریست‌ها پاکسازی کنند و امنیت را در این مناطق مستقر سازند.
ارتش سوریه پس از آزادسازی منطقه الدخانیه در غوطه شرقی به طرف منطقه عین ترما پیشروی کرد و منطقه زملکا در حومه دمشق را نیز تحت کنترل خود درآورد. در همین رابطه یک افسر ارتش سوریه گفت: تروریست‌ها روحیه خود را از دست داده و در حال فرار هستند.
وی افزود: تروریست‌ها برای جبران شکست‌های پی در پی خود ساختمان‌ها را بمب‌گذاری و منفجر کردند.
منطقه القلمون در حومه دمشق این روزها بار دیگر به کانون توجه گروه‌های مسلح تروریستی تبدیل شده و تروریست‌ها به خاطر دریافت ضربات سنگین از سوی ارتش سوریه تلاش دارند به بخش‌هایی از این مناطق تسلط پیدا کنند.
شاید این صدمین باری باشد که تروریست‌های النصره در منطقه القلمون تلاش می‌کنند شهرک القلمون و نقاط نظامی ارتش سوریه و حزب‌الله را تصرف کنند که با مقاومت ارتش سوریه و رزمندگان حزب‌الله مواجه می‌شوند.
در درگیری میان نیروهای ارتش و تروریست‌ها ده‌ها نفر از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند که در میان آنها «محمود احسان حربا» معروف به ابوحرب از سرکردگان گروه‌های تروریستی به چشم می‌خورد.
این در حالی است که کشورهای حامی تروریست‌ها از جمله عربستان همچنان به حمایت مالی و تسلیحاتی خود به تروریست‌ها به رغم ادعای مقابله با آنها ادامه می‌دهند.
در همین رابطه شبکه خبری «ورلد تریبیون» گزارش داد که عربستان سعودی آموزش 5000 تروریست را در خاک این کشور آغاز کرده است.
از سوی دیگر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با مشارکت عربستان، امارات و بلژیک 13 حمله علیه مواضع داعش در سوریه و عراق انجام داده است.