kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
انصارالله:

دولت یمن توافقنامه را نقض کرد به خیابان‌ها باز می‌گردیم

جنبش انصارالله ضمن مخالفت با معرفی نخست‌وزیر جدید یمن، آن را «نقض کامل توافقنامه آشتی و مشارکت ملی» دانست.


به دنبال اقدام یکجانبه «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن در انتخاب «احمد عوض بن مبارک» به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور،‌جنبش انصارالله به شدت علیه این انتصاب واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه المیادین، منابع وابسته به جنبش انصارالله اعلام کردند که تصمیم روز سه‌شنبه ریاست جمهوری یمن در مکلف کردن «بن مبارک» به تشکیل کابینه جدید به منزله «کودتا» علیه توافقنامه صلح و مشارکت ملی است.
«علی البخیتی» عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله نیز اعلام کرد که  «این انتصاب برخاسته از اراده مردمی و توافق سیاسی نیست.» وی همچنین تاکید کرد «هرگونه تصمیم درباره انتخاب نخست‌وزیر جدید که بدون توافق احزاب سیاسی باشد،‌ نادرست است.
«البخیتی» همچنین تاکید کرد: این تصمیم  رئیس‌جمهور یمن پس از اعمال فشارهای آمریکا صورت گرفته است.» مقامات جنبش انصارالله اعلام کرده‌اند که «بن مبارک» را برای تصدی این پست نمی‌پذیرند چرا که وی از شایستگی کافی برخوردار نیست و همچنین مدیر دفتر عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور یمن است.
در همین ارتباط «ضیف‌الله الشامی» از رهبران الحوثی اعلام کرد که قرار است در واکنش به این اقدام، اعتراضات انقلابی از سر گرفته شود. اقدام اخیر عبدربه منصور هادی می‌تواند آرامش شکننده‌ای را که به دنبال امضای توافقنامه صلح در یمن حکمفرما شده است بشکند.
از سوی دیگر دیروز چندین انفجار در مرکز و بخش‌های شرقی شهر «بیضاء« روی داد و عناصر القاعده در پی آن به چند مرکز امنیتی و نظامی حمله کردند که در نتیجه آن 10 نیروی پلیس کشته شدند.