kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۳۱۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴

اعتصاب شهرداری‌های سراسر یونان در اعتراض به سیاست‌های ریاضتی

کارکنان کلیه شهرداری‌های یونان از صبح دیروز(چهارشنبه) به نشانه مخالفت با برنامه‌های ریاضت اقتصادی دولت این کشور ، دست به اعتصاب و تظاهرات زدند.


به گزارش ایرنا، کارکنان شهرداریهای آتن که به نشانه مخالفت با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی دولت راستگرا و محافظه‌کار یونان و طرح تغییر ساختار کاری در شهرداری های کشور اعتصاب کرده اند، ظهر دیروز (چهارشنبه) با تجمع در میادین اصلی شهر و سردادن شعارهایی علیه « کریا کاس میتسوتاکیس» وزیر اصلاحات اداری این کشور، بسوی این وزارتخانه راهپیمایی کردند.
تظاهرکنندگان که پارچه نوشته هایی مبنی بر محکومیت ادامه سیاست ریاضت اقتصادی با خود حمل می کردند، از دولت خواستند بیش از این با بهانه های واهی نسبت به اخراج و یا تعدیل نیروی انسانی شهرداری ها اقدام نکند.
تظاهرکنندگان با سردادن شعارهایی همچون «ملت بیش از این تحمل به‌دوش کشیدن سنگینی بار بحران مالی کشور را ندارد»، «دست از اطاعت کورکورانه از نظام سرمایه داری بردارید»، «فقر جامعه را فرا گرفته و بیش ازاین ملت تحمل فشارها را نخواهد کرد»، خواستار بازپس گیری طرح انجام اصلاحات در ساختار کاری شهرداری ها شدند.
دولت ائتلافی و راستگرای یونان  به درخواست بانک جهانی، بانک مرکزی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول  موسوم  به تروئیکا در نظر دارد با انجام اصلاحات اداری نسبت به کاهش نیروی انسانی ادارات دولتی اقدام نماید.
اکثر شهرداران شهرهای یونان با انجام اصلاحات و تغییر ساختار کاری شهرداری ها مخالف هستند و 5 شهردار شهرهای بزرگ کشور حتی حاضر به ارایه لیست کارکنان خود برای تعدیل به دولت نشده و درخواست وزارت اصلاحات اداری در این باره را رد کرده اند.