kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

حجم مبادلات خارجی ایران به 100 میلیارد دلار می‌رسد

رئیس سازمان توسعه تجارت خارجی ایران گفت: حجم مبادلات خارجی ایران با احتساب میعانات گازی در سال جاری به حدود 100 میلیارد دلار خواهد رسید.


«امان‌الله افخمی‌راد» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: در نیمه نخست سال جاری 22/7 میلیارد دلار کالای تولیدی داخل با احتساب میعانات گازی به خارج از کشور صادر شده است.
وی اضافه کرد: میزان صادرات کشور ما به خارج در نیمه نخست امسال از لحاظ ارزی 22 درصد و از لحاظ وزنی 10 درصد به نسبت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
افخمی‌راد، وزن کالاهای صادراتی ایران به کشورهای خارجی را در شش ماه نخست سال جاری حدود 47 میلیون تن اعلام کرد و گفت: برنامه این سازمان برای افزایش صادرات کشور، ارتقای تولیدات محصولات صنعتی با نگرش صادراتی است و برنامه حمایتی خوبی نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است.
افخمی‌راد افزود: بر اساس رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت از محصولات واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می‌شود که تولیدات آنها جنبه صادراتی داشته باشد.
وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد واحدهای تولیدی که نتوانند در بازارهای خارجی رقابت کنند و یا تولیدات آنها جنبه صادراتی ندارد، بهتر است که تولیدی نداشته باشند.