kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۹۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷

حوادث کوتاه از کشور


    تلفات واژگونی تراکتور
بیرجند - واحد مرکزی خبر: جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: واژگونی یک دستگاه تراکتور زراعی در شهرستان قاین 3 کشته برجای گذاشت، سرهنگ قاسمی علت این حادثه را که در روستای کلاته بالا رخ داد تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.
مرگ در اثر سقوط بالابر
اراک - ایرنا: رئیس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان مرکزی گفت: 3 کارگر ساختمانی در اراک روز دوشنبه بر اثر سقوط بالابر از طبقه شانزدهم یک پروژه نیمه‌کاره جان سپردند.
فراهانی افزود: کارگرهای درگذشته دارای 22، 28 و 30 ساله بودند و هنوز دلایل وقوع این حادثه اعلام نشده است.
سرعت زیاد باز هم حادثه آفرید
یزد - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه استان یزد گفت: یک دستگاه سواری زانتیا با یک دستگاه کامیون هینو در محور روستای سانیج شهرستان تفت برخورد کرد که در اثر آن سرنشین خودرو زانتیا در دم جان باخت و راننده هر دو خودرو نیز مصدوم و برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
سرهنگ احمد مظفری علت تصادف را تجاوز از سرعت مطمئنه خودرو زانتیا اعلام کرد.
مجرم فضای مجازی به دام افتاد
بیرجند - فارس: رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی گفت: با شکایت یکی از شهروندان مبنی بر نشر اکاذیب علیه وی در یکی از سایت‌ها، بررسی پرونده در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
غلامرضا حسینی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت اخیرا در سایت فوق صفحه‌ای با نام مشخص اقدام به گذاشتن مطالبی مستهجن و غیراخلاقی علیه من کرده و مشکلات زیادی برای من به وجود آورده که با توجه به تهدید به افشاگری و بردن آبرویم تقاضای رسیدگی و شناسایی متهم را دارم.وی ادامه داد: متهم که از محل کار خود به اینترنت متصل می‌شده شناسایی و دستگیر شد.حسینی یادآور شد: متهم دستگیر شده به همراه پرونده تشکیل شده برای رسیدگی به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بیرجند اعزام شد.
کشف سوخت قاچاق
سرویس شهرستانها: رئیس پلیس آگاهی هرمزگان گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی و به منظور پاکسازی نقاط آلوده، ماموران انتظامی بندرعباس موفق به کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.
اصلحی افزود: توقیف 8 دستگاه خودرو حامل سوخت، دستگیری 11 نفر قاچاقچی سوخت، کشف هشت دستگاه دینام پمپ مکش، معدوم کردن 20 تانکر 5 الی 10 هزار لیتری سوخت از دیگر اقدامات ماموران در این طرح بوده است.
«اصلحی» در ادامه گفت:‌ در طرح دیگری که توسط ماموران پلیس آگاهی استان اجرا شد، 31 دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف و 36 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شد.
توقیف 5 تن داروی قاچاق
یزد - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مطلع شدند فردی با وارد کردن دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و انبار در منزل خود اقدام به پخش در سطح شهر می‌کند بدین ترتیب اقدامات خود را جهت شناسایی و دستگیری وی آغاز کردند.
سرهنگ کاکاوند افزود: ماموران در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه متهم را هنگام فروش داروهای غیرمجاز دستگیر و از محل انبار خانگی وی 5 هزار کیلو انواع دارو، لوازم آرایشی، بهداشتی و ملزومات پزشکی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف و ضبط کردند.فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه ارزش کالای مکشوفه بیش از 20 میلیارد ریال برآورد شده است یادآور شد متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
کلاهبرداری از کارجویان
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی تفرش گفت: زنی که با جعل مدارک و معرفی خود به عنوان نماینده یک شرکت کاریابی از دو شهروند تفرشی در حدود 250 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود در عملیات شناسایی پلیس شهرستان دستگیر و روانه زندان شد.
دالوند افزود: در بازرسی از منزل این فرد تعدادی مدارک جعلی کشف و متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی ادامه داد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و شواهد موجود و در مواجهه با شاکیان به جرایم ارتکابی اعتراف کرد و باتشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و با قرار قانونی روانه زندان شد.
کیف‌قاپی با خودرو
باشگاه خبرنگاران: فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: در پی اعلام شکایات متعدد از سوی شهروندان مبنی بر سرقت کیف‌ آنها از سوی سرنشینان خودروهای پژو و سمند و با توجه به حساسیت موضوع پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ احمدی افزود: در استعلام از خودروهای سارقان مشخص شد که هر دو خودرو دارای سابقه سرقت در تهران بزرگ و شهرستان ملارد هستند و لذا با کنترل مجرمان سابقه‌دار و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان به فردی که از سارقان سابقه‌دار بود مظنون شده و با شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه نامبرده در شهرستان ملارد شدند.وی ادامه داد: ماموران همراه با نیابت قضایی به شهرستان ملارد اعزام و طی یک عملیات منسجم پلیسی سرکرده باند را به همراه همدستانش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.احمدی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های ماموران پس از اعتراف به 80 فقره سرقت اقرار کردند که با استفاده از دو دستگاه خودروی سمند و پژو اقدام به سرقت کیف شهروندان در مناطقی از شهریار، فردیس و کرج می‌نمودند.
دستگیری اعضای باند قمار
پردیس- فارس: فرمانده انتظامی پردیس گفت: پلیس امنیت عمومی این شهرستان در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر فعالیت افرادی در پوشش باند قمار در سوله‌های نیمه‌کاره، رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.رستگاری افزود: ماموران از این افراد 12 میلیون و 606 هزار تومان وجه نقد و 12 هزار و 700 پول افغانی به همراه 212 عدد ورق پاسور و 6 عدد تاس که از آلات و ادوات قمار است، کشف کردند.وی ادامه داد: در بازرسی اولیه از آنها چهار قبضه چاقو و یک تکه چوب به شکل اسلحه کمری با نوار چسب مشکی باندپیچی (برای خفتگیری) کشف و ضبط شد.