kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
پایان انتظار 19 ماهه

بالاخره جلسه شورای عالی جوانان برگزار شد!

نخستین جلسه شورای عالی جوانان در دولت یازدهم روز گذشته و پس از 19 ماه تأخیر برگزار شد!


معاون وزارت ورزش و جوانان در رابطه با جزئیات این جلسه، اظهار داشت: بررسی وضعیت ساختار جوانان، ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جامع در حوزه جوانان و تصویب کلیات سند ملی مشاوره ازدواج از مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.
دکتر محمود گلزاری افزود: در این جلسه مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ظرف دوماه تمامی ایده‌های مطرح شده در حوزه ساختار جوانان را بررسی کند و نتیجه را در دستور جلسه شورای عالی جوانان بگذارد.
وی افزود: همچنین بر ضرورت تشکیل بانک اطلاعاتی جامع جوانان که یکی از نیازهای ضروری انجام فعالیت در این حوزه است تاکید شد تا دستگاههای متولی امور جوانان بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند. اما با توجه به در پیش بودن هفته ازدواج بیشتر موضوعات در حوزه خانواده و ازدواج جوانان مطرح شد. طرح تدوین سند ملی مشاوره ازدواج و ایجاد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده جوانان به طور تفصیلی بیان شد.
معاون ساماندهی امور جوانان تاکید کرد: کلیات این طرح ‌ها مورد موافقت اعضای شورای عالی جوانان قرار گرفت اما با توجه به نظرات گوناگون مطرح شده در جلسه مقرر شد جزییات این طرح ‌ها و آیین نامه اجرایی آن در کمیته تخصصی شورای عالی جوانان بررسی و مورد مطالعه قرار گیرد.
معاون اول رئیس جمهور نیز در این جلسه بر لزوم ایجاد کمیته تخصصی شورای عالی جوانان تاکید کرد و همچنین گروهی متشکل از وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سازمان جمعیت هلال احمر، سازمان تبلیغات اسلامی و نماینده‌ای از معاونت حقوقی رئیس‌جمهور را مامور کرد تا مصوبات پیشنهادی دبیرخانه شورا را مورد بررسی قرار دهند و در صورت تایید و اتفاق نظر دستگاههای مربوطه، آن را در جلسه بعدی شورای عالی جوانان مطرح کنند.
معاون ساماندهی امور جوانان با تقدیر از مواضع و نگاه ویژه معاون اول رئیس جمهور به حوزه جوانان گفت: آقای دکتر جهانگیری در این جلسه بر تشکیل منظم جلسات شورای عالی جوانان تاکید کردند و قرار شد این جلسات حداکثر هر سه ماه یک‌بار برگزار شود. و حتی در صورت ضرورت این شورا زودتر نیز تشکیل جلسه دهد.
گلزاری در پایان ابراز امیدواری کرد با تشکیل منظم شورای عالی جوانان بسیاری از چالش‌های این حوزه کاهش یابد.
این تأکیدات مسئولین بر لزوم برگزاری منظم جلسات مربوط به جوانان خود نشان از کم کاری آن ‌ها در پرداختن به مشکلات این قشر دارد که گویا قرار نیست از حد شعار فراتر برود.
برگزاری جلسه فوق پس از گذشت بیش از یک سال از عمر دولت یازدهم در حالی صورت می‌گیرد که رئیس جمهور در کوران تبلیغات انتخاباتی اولویت برنامه اش را در دولت تدبیر و امید، تغییر اصولی نگرش به مساله جوانان در عرصه ‏‌های اجتماعی عنوان کرده بود، لذا از رئیس جمهور منتخب که مهم‌ترین عناوین برنامه هایش را تغییر نگاه به مسائل جوانان بیان کرده بود انتظار می‌رفت حداقل به برگزاری منظم جلساتی که بر زندگی جوانان تأثیر مستقیم دارند اهمیت بیشتری بدهند.