kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
با توافق پلیس و شرکت واحد

اتوبوس‌های شهری ایمن‌تر می‌شوند

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران نرخ جدید جرایم اتوبوس‌های متخلف را اعلام کرد.


سرهنگ سعید سپهری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به توافق پلیس راهنمایی و رانندگی و شرکت واحد اتوبوسرانی تاکید کرد: گشت‌های مشترک پلیس و این شرکت در خطوط ویژه و سامانه‌های هفت‌گانه اتوبوسرانی شهر تهران به مقابله با متخلفان و اعمال قانون اتوبوسرانی می‌پردازند.
به گفته وی در اجرای این طرح که از اول مهر آغاز شده است بر نحوه رانندگی، وضعیت ظاهری رانندگان اتوبوس، نوع پوشش و ایمنی خودروها نظارت دقیق می‌شود.
سرهنگ سپهری هدف از اجرای این طرح را جلب توجه مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی مثل اتوبوس و کاهش بار ترافیکی شهر دانست و گفت: ما باید به جای توسعه راه‌ها بر بعد انسانی ترافیک نیز سرمایه‌گذاری کنیم.
سپهری توقف رانندگان اتوبوس در محل‌های غیرمجاز، سرعت غیرمجاز، تجاوز به گذرگاه عابر پیاده و توقف اتوبوس با موتور روشن بدون حضور راننده را به عنوان تخلفات شاخص در این حوزه دانست و افزود: بر این اساس عدم توقف در ایستگاه‌ها و تجاوز به گذرگاه‌های عابر پیاده 200 هزار ریال جریمه به دنبال دارد.
وی جریمه توقف با موتور روشن و بدون حضور راننده را نیز 200 هزار ریال اعلام کرد و گفت: نشاندن سرنشین در قسمت راننده، آویزان شدن از میله و تخلفاتی نظیر آن 400 هزار ریال جریمه به دنبال دارد.
سپهری با بیان اینکه پیاده و سوار کردن مسافران در خارج از پایانه‌ها و محله‌های مجاز نیز جریمه 400 هزار ریالی دارد، اظهار کرد: برابر قانون باز کردن در، بدون احتیاط و درحین حرکت نیز 300 هزار ریال جریمه به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به جریمه 400 هزار ریالی سوار و پیاده کردن مسافر در محل‌های غیرمجاز، خاطرنشان کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس باعث اخلال در عبور و مرور شوند، به همین میزان جریمه خواهند شد.
فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به سوار کردن بیش از حد ظرفیت صندلی‌های اتوبوس تاکید کرد: برابر قانون، اتوبوس‌ها باید به تعداد صندلی‌هایشان مسافر سوار کنند در غیر این‌صورت به ازای هر نفر 150 هزار ریال جریمه خواهند شد، اما این قانون برای اتوبوس‌های غیرشهری اجرا می‌شود و رانندگان اتوبوس‌هایی که به مقصد شهرک‌های اقماری اطراف تهران مسافر سوار می‌کنند باید بدانند که در صورت سوار کردن بیش از حد مسافر، چنین جریمه‌ای شامل‌شان خواهد شد.