kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۹
کمیته امداد اعلام کرد

حمایت از 573 هزار دختر در آستانه ازدواج

مدیر کل امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعداد دختران در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد حدود 573 هزار نفر است.


رضا نوروزی جعفری با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون حدود 25 هزار کمک هزینه ازدواج به مددجویان اختصاص داده شده است، افزود: دختران در شرف ازدواج تحت حمایت این نهاد علاوه بر منابع اختصاصی، مشارکت خیران و مساعدت حامیان طرح اکرام، تا سقف 30 میلیون ریال از کمک هزینه تهیه جهیزیه امداد بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش مهر، نوروزی یادآور شد: در سال گذشته حدود 90 هزار کمک هزینه ازدواج پرداخت شده که از این تعداد حدود 2500 مورد مربوط به ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار بوده است.
با بیان اینکه در روز ملی ازدواج مصادف با اول ماه ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، با بهره‌مندی از ظرفیت‌های استانی مراسم نمادین جشن ازدواج برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با حضور زوج‌های جوان و خیران فعال در عرصه ازدواج با رویکرد تبیین الگو‌ها و رهنمودهای فرهنگ غنی اسلام و سنت نبوی و اشاعه فرهنگ ازدواج آسان در سطح کشور برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد: کمیته امداد امام(ره) برای آینده نیز برنامه‌های مختلفی از جمله افزایش بهره‌وری از منابع مالی از طریق برنامه‌ریزی جهت توزیع اقلام سبد جهیزیه، پیگیری و توسعه رویکرد مشاوره و آموزش ازدواج و همچنین تسهیل ازدواج دختران سن بالا از طریق اتخاذ رویکرد ویژه به مسائل آنان، ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار و گسترش و افزایش مشارکت مردمی را در دستور کار دارد.