kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
احمدی مقدم:

فعالیت انصار حزب‌الله در قالب ستاد امر به معروف قانونی است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: انصار حزب‌الله می‌تواند در قالب ستاد امر به معروف و نهی از منکر بسیج و نیروی انتظامی فعالیت کند و یا در قالب یک تشکل مردم‌نهاد با کسب مجوز فعالیت داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم عصر دیروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در فرودگاه اردبیل در مورد فعالیت گروه‌های انصار حزب‌الله بیان کرد: ما دغدغه اعضای این گروه را که یک دغدغه دینی و ارزشی است به خوبی می‌فهمیم و برای آن احترام قائل هستیم و داوطلبانه پذیرفتیم تا دغدغه‌های خود را با مرجع انتظامی در میان بگذارند و در این حرکت خود مسیر قانونی را طی کنند.
وی افزود: این گروه می‌تواند به کارگروهی خود اقدام کند البته کار انفرادی نیز در این زمینه با هیچ مانعی روبه‌رو نیست زیرا که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی و یک فریضه دینی است.
فرمانده نیروی انتظامی ایجاد بستر برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی و مجازی را کافی ندانست و گفت: در کنار آن باید امنیت این شبکه‌ها نیز تامین و رعایت شود.
وی اظهار کرد: البته شورای عالی فضای مجازی باید در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی را انجام دهد و به نظر می‌رسد اهتمام جدی بر توسعه فضاهای مجازی با در نظر گرفتن ملاحظات امنیتی وجود دارد و هیچ کس موافق ایجاد محدودیت نابه‌جا نیست.
وی گفت: قرار نیست نیروی انتظامی در این زمینه به ایجاد محدودیت بپردازد بلکه این تصمیم شورای عالی فضای مجازی است که در صورت تصمیم‌گیری می‌تواند به توسعه و تقویت این حوزه کمک کنند که البته این کار با تامین شروط امنیتی انجام می‌شود.
احمدی‌مقدم در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما به هیچ وجه موافق مسدود کردن این‌گونه فعالیت‌ها به ویژه فعالیت فضای مجازی نیستیم ولی معتقدیم باید این اقدامات در بستر ارتباطی مناسب انجام شود که قطعاً پلیس نیز به توسعه آن با حفظ برخی از قوانین و مقررات اقدام می‌کند.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت:‌ حضور داعش در مرزهای ایران صحت ندارد و برخی تحرکات نیز در حد نگران‌کننده به نظر نمی‌رسد.