kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۰۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸

اخبار کوتاه



استخدام در پلیس پایتخت
پلیس پایتخت برای تکمیل نیروی انسانی خود از میان جوانان مرد از طریق آزمون استخدام می‌کند.
پایگاه خبری پلیس به نقل از مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی تهران بزرگ جوانان داوطلب را در مقطع درجه‌داری و به صورت پیمانی 5 ساله استخدام می‌کند.
این مرکز منابع آزمون ورودی این استخدام را دروس سطح دیپلم، معارف اسلامی، ادبیات فارسی، آشنایی با رایانه، زبان انگلیسی، هوش و استعداد تحصیلی عنوان کرده است.
داوطلبان می‌توانند با ورود به آدرس اینترنتی http://news.police.ir اطلاعات بیشتری کسب کنند.
افزایش 500 هزار نفری جمعیت
مدیرکل دفتر آمار سازمان ثبت احوال کشور گفت: 536 هزار و 368 نفر در شش‌ماه نخست سال جاری به جمعیت کشور افزوده شدند.
علی‌اکبر محزون افزود: رشد جمعیت در کشور حدود 1/3 درصد است و سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می‌شود.
وی با بیان اینکه تا پایان خرداد امسال شمار جمعیت کشور 77 میلیون و 500 هزار نفر بود، ادامه داد: می‌توان تخمین زد که اکنون این تعداد از مرز 78 میلیون نفر گذشته است.
این مقام مسئول در سازمان ثبت احوال تصریح کرد: اکنون جایگاه ایران در جهان از لحاظ جمعیت رتبه هجدهم و در آسیا رتبه دهم است.
حادثه در جمعیت هلال‌احمر
جمعیت  هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای از اقدام به خودکشی یکی از مراجعین در مراجعه به این سازمان خبر داد.
روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر در این اطلاعیه تاکید کرده است: یکی از مراجعان به جمعیت هلال‌احمر که با معرفی‌نامه برای تامین بخشی از هزینه‌های درمانی خود به این سازمان مراجعه کرده بود بی‌محابا خود را از طبقه همکف به پارکینگ چهارم این مجموعه رها می‌کند. بنابراین گزارش عوامل اورژانس پس از حضور در صحنه فوت وی را که مبتلا به صرع بود اعلام کردند.
این اطلاعیه می‌افزاید، هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده است، اما براساس مقررات دریافت هرگونه کمک مالی یا دارویی از جمعیت هلال‌احمر از طریق سازمان داوطلبان این جمعیت و توسط واحد مددکاری مستقر در سازمان مذکور انجام می‌شود.
تأثیر مخدرهای صنعتی
 بر سیستم روانی بدن
رئیس انجمن متخصصان داخلی ایران هشدار داد: افراد به ویژه نوجوانان و جوانانی که مواد مخدرصنعتی از جمله شیشه، کوکائین، روانگردان‌ها و غیره حتی به صورت تفننی مصرف می‌کنند بعد از 6 ماه تا یکسال، سیستم روانی‌شان مختل می‌شود.
وی با بیان اینکه شیشه، مرفین، کوکائین و غیره روی سیستم مغزی اثر مستقیم گذاشته و منجر به بروز توهم و بی‌خیالی در فرد می‌شود، اظهار داشت: به مرور، کبد و کلیه و دستگاه گوارش فرد مصرف‌کننده نیز دچار مشکل می‌شود و حتی ممکن است منجر به فوت وی شود.
روایت وزیر بهداشت
 از ماجرای بیمارستان مدرس
وزیر بهداشت گفت: عفونت بیمارستانی در کشور آمار بالایی را به خود اختصاص نداده است و اتفاقی هم که در بیمارستان مدرس رخ داده هنوز مشخص نیست که به دلیل عفونت بیمارستانی باشد.
وی ادامه داد: التهابی پس از عمل جراحی قلب در برخی از بیماران مشاهده شده که هم اکنون در حال بررسی اوضاع هستند تا اعلام‌نظر دقیق داشته باشند.
وزیر بهداشت افزود: عفونت بیمارستانی در شرایط حاد و بدی در کشور شیوع ندارد و اعمال جراحی زیادی در کشور در سلامت کامل انجام می‌شود و پیوند اعضای کبد، قلب، روده و پیوندهای زیادی با موفقیت ثبت می‌شود.