kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۹۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷

کوتاه اقتصادی


* مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برای انتقال فرار آب سد لار به سد لتیان یک تونل 29 کیلومتری احداث می‌شود.خسرو ارتقایی گفت: با احداث این تونل معادل 170 میلیون متر مکعب آب به سد لتیان منتقل می‌شود.وی با بیان اینکه عمق فرار آب سد لار بسیار بالاست و آب‌بندی سطحی در کف دریاچه هم اختصاصی نیست، عنوان کرد، با جمع‌‌آوری آب از چشمه‌های پایین‌دست و محل‌های فرار آب، میزان آب در سد لتیان افزایش می‌یابد.
* شرکت مخابرات استان تهران سرویس‌های شبکه هوشمند را به منظور سهولت در ارتباط و توسعه کسب و کار در پانزدهمین نمایشگاه تلکام ارائه می‌کند. به گزارش روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران، شبکه هوشمند سیستمی یکپارچه برای ارائه سرویس‌های مخابراتی محسوب می‌شود که قادر است سرویس‌های جدید متعددی را در حداقل زمان به مشتریان ارائه کند. سرویس‌های شبکه هوشمند بر روی خطوط ثابت افزوده می‌شود و مشترکان با استفاده از تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ویژه از سرویس‌ها بهره می‌گیرند. این شبکه با استفاده از شماره‌گیری مجازی کار می‌کند. مکالمه اعتباری، مکالمه رایگان، شماره اختصاصی، شماره فراگیر، مشاوره تلفنی، نظرسنجی تلفنی و انتقال شماره از جمله سرویس‌هایی هستند که در قالب این طرح در دسترس مشترکین قرار می‌گیرند.
* با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکین با پیش‌شماره‌های 3670 و 3671، 3601، 3604، 3640، 3641، 3645، 3647 از امروز و روز شنبه به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* معاون اداری و مالی سازمان تامین اجتماعی از تلاش مستمر برای فراهم شدن امکان ارائه خدمات آنی صدور و تمدید دفترچه‌های درمانی خبر داد.رضا راعی گفت: علی‌رغم مهلت زمانی زیادی که برای پرداخت حق بیمه در نظر گرفته شده، اغلب مخاطبان سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حق بیمه را به آخرین روز مقرر موکول می‌کنند. وی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های بانک مرکزی و اجرای طرح شاپرک، به بیمه‌شدگان و کارفرمایان توصیه می‌شود به منظور دریافت خدمات بهنگام، حداقل 72 ساعت قبل از مهلت مندرج در برگ پرداخت نسبت به واریز حق بیمه اقدام و سپس برای تمدید و صدور دفترچه درمان به دفاتر کارگزاری و شعب ذیربط مراجعه کنند.
* شورای پول و اعتبار اساسنامه جدید بانک‌های شهر، حکمت ایرانیان، قوامین، انصار و آینده را تصویب کرد. یک هزار و یکصد و هشتاد و ششمین جلسه شورای پول و اعتبار روز سه‌شنبه برگزار شد و در این جلسه و در اجرای بند «ه» از ماده 30 قانون پولی و بانکی کشور که به موجب آن هرگونه تغییر در اساسنامه بانک‌ها باید به تصویب شورای پول و اعتبار برسد، اساسنامه جدید بانک‌های شهر، حکمت ایرانیان، قوامین، انصار و آینده که مطابق با اساسنامه نمونه جدید بانک‌های تجاری غیردولتی در 147 ماده و 22 تبصره تهیه و به تصویب مجمع عمومی بانک‌های یاد شده رسیده بود، مطرح و به تصویب شورا رسید.