kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۸۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۶

خبرهای کوتاه از هفدهمین دوره بازی های آسیایی - اینچئون


کسب یک طلا، چهار نقره و یک برنز در روز ششم
نمایندگان ایران در ششمین روز بازی‌های آسیایی یک مدال طلا، چهار نقره و یک مدال برنز کسب کردند.
به گزارش خبرنگار اعزامی کیهان به اینچئون کره‌جنوبی، هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی اینچئون دیروز وارد ششمین روز برگزاری خود شد و نمایندگان ایران روز پرکار و البته پر مدالی را پیش‌رو خواهند داشت. ملی پوشان باید در رشته‌های ووشو، قایقرانی، شنا، شمشیر بازی، ژیمناستیک، تیراندازی، بدمینتون، بوکس، بسکتبال، هندبال و وزنه‌برداری به رقابت با حریفان خود پرداختند که نتایج ملی‌پوشان ایران تاکنون به شرح زیر است:
تیراندازی: تفنگ خفیف درازکش 50 متر زنان: مه لقا جام بزرگ با اختلاف4/0 و کسب امتیاز 2/602 رتبه چهارم را بدست آورد و از کسب مدال بازماند. در این رشته دینا فرزادخواه سی‌ویکم شد و الهه احمدی در مکان سی‌وچهارم قرار گرفت. تیم ایران در مجموع هشتم شد.
قایقرانی: روئینگ تک نفره زنان: در مرحله فینال نازنین رحمانی پس از پاروزنان کره جنوبی، هنگ کنگ و ویتنام با ثبت زمان 9 دقیقه و 34 ثانیه در رده چهارم قرار گرفت. روئینگ چهار نفره سبک وزن زنان: تیم ایران با ترکیب سولماز عباسی، حمیرا برزگر، نازنین ملایی و مهسا جاور موفق شد به مدال برنز بازیهای آسیایی دست یابد.روئینگ چهار نفره مردان: تیم ایران با ترکیب سیاوش سعیدی، خشایار عباس آبادی، مسعود فتحی و صابر نادری با زمان 6 دقیقه و 42 ثانیه و 70 صدم ثانیه چهارم شد. روئینگ سبک وزن مردان: در مرحله فینال عاقل حبیبیان در حالی که رقابت بسیار نزدیکی با ملی‌پوش هند برای مدال برنز داشت، با زمان 7 دقیقه و 27 ثانیه و 67 صدم ثانیه در رده چهارم قرار گرفت.
شمشیربازی: تیمی اسلحه سابر: ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، فرزاد باهرارسباران، علی پاکدامن و محمد رهبری با نتیجه 45 بر 19 به پیروزی رسید و به جمع چهار تیم برتر رقابت‌ها راه پیدا کرد . ایران در نیمه نهایی چین را با نتیجه 45بر44 شکست داد و راهی فینال بازی‌ها شد. ملی پوشان ایران در دیدار نهایی 45 بر 26 برابر کره جنوبی قهرمان المپیک لندن مغلوب شدند و به مدال نقره رسیدند.
شنا:4 در 100 متر مختلط: تیم ایران با ترکیب چاووشی‌فر، جلالی،‌ انصاری و میرزایی با ثبت زمان 3 دقیقه و 29 ثانیه و 65 صدم ثانیه در مجموع نهم شد.100 متر پروانه: مهدی انصاری با ثبت زمان 57 ثانیه و 18 صدم ثانیه در مرحله مقدماتی ششم و در مجموع در رده نوزدهم قرار گرفت و از راهیابی به فینال بازماند.100 متر قورباغه: آریا نسیمی‌شاد در رقابتهای مقدماتی با زمان 1 دقیقه و 2 ثانیه و 2 صدم ثانیه در بین هشت شرکت‌کننده،‌ هشتم شد و از راهیابی به فینال بازماند. او در مجموع در رده 24 قرار گرفت.
بدمینتون: ثریا آقایی در اولین مسابقه اش در بازیهای آسیایی موفق شد باتار از مغولستان را دو بر صفر (21-3 و 21-5) شکست دهد و به جمع 32 نفر پایانی برسد.
ووشو: ساندا زنان: در وزن 52- کیلوگرم الهه منصوریان دو بر صفر مقابل«ژانگ لو آن» از چین شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.ساندا مردان: در 65- کیلوگرم محسن محمد سیفی در یک مبارزه تماشایی «ریشات لیونشو» از قزاقستان را شکست داد و طلای خود در بازیهای آسیایی 2010 گوانگجو را تکرار کرد. در وزن 75- کیلوگرم مردان حمیدرضا لادور مقابل « کیم میون جین» از کره‌جنوبی شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.
بسکتبال: ایران در نخستین دیدارش به مصاف هند رفت و با نتیجه 76 بر 41 به پیروزی رسید تا نخستین گامش را محکم بردارد.
هندبال: تیم ملی هندبال ایران در سومین دیدارش از بازی‌های آسیایی به مصاف عمان رفت و 26 بر 25 مغلوب عمان شد.
وزنه‌برداری: در دسته 85 کیلوگرم کیانوش رستمی به مدال نقره رسید و رسول تقیان در رده چهارم ایستاد.
ژیمناستیک: خرک حلقه: سعیدرضا کی‌خواه با کسب امتیاز 565/13 در جایگاه هشتم ایستاد. دار حلقه: هادی خناری نژاد نیز در رده هشتم قرار گرفت.
احمدی: مسئولان ورزش به تیراندازی توجه کنند
الهه احمدی  ملی‌پوش تیراندازی بانوان ایران پس از ناکامی در بازی‌های آسیایی گفت: امیدوارم تیراندازی برای مسئولان ورزش با توجه به استعدادهای جوان کشورمان از اهمیت بیشتری برخوردار شود، چه من در این رشته باشم چه نباشم.
هاشمی: با محدودیت به موفقیت رسیدیم
سیدمهدی هاشمی در رابطه با عملکرد تیم ملی تیراندازی در بازی‌های آسیایی گفت: ما نزدیک قله هستیم. با محدودیت‌‌ها توانستیم به موفقیت برسیم. با کمترین حمایت و پشتیبانی و فعالیت‌های جدید می‌شود به طلا و نقره رسید.وی با بیان این که مسابقات این دوره حجت را بر همه تمام کرد، گفت: امیدوارم کسانی که خودشان را به خواب زده‌اند از خواب بیدار شوند. ما ظرفیت زیادی داریم و با تلاش می‌توانیم مقام‌های بیشتری کسب کنیم.
شادی: می‌خواهم طلای گوانگجو را تکرار کنم
محسن شادی ملی‌پوش روئینگ تک نفره اظهار کرد: ماه‌هاست که برای مسابقه امروز تمرین و تلاش می‌کنم و تمام هدفم هم این است که بتوانم خستگی این همه تمرین و دوری از خانواده را با کسب خوشرنگ‌ترین مدال بگیرم. دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو ادامه داد: تمامی حریفانم در مسابقه امروز حضور دارند به‌ خصوص حریف هندی که توانست در کسب سهمیه المپیک 2012 لندن از من پیشی بگیرد و اول شود. من این حریف را در رقابتهای سال و همچنین مقدماتی اینچئون شکست دادم و مطمئنم که امروز هم از عهده او و سایر حریفان بر می‌آیم. حضورم در مرحله مقدماتی این بازی‌ها امید خودم را هم برای تکرار افتخار آفرینی بیشتر کرد چرا که با فشار حدود 70 تا 80 درصد توانستم براحتی صعود کنم.
اشتباه یکی از شناگران مانع از نتیجه‌گیری شد
کشتکار، مربی تیم ملی شنا پس از عدم راهیابی تیم شنای مختلط 4 در 100 متر مردان به فینال بازی‌های آسیایی گفت: روز خوبی برای ما نبود، یک اشتباه کوچک و بی‌تجربگی یکی از ملی‌پوشان ما سبب شد تمرکز تیم بر هم بخورد و نتوانیم نتیجه‌ لازم را بگیریم.
عباسی: با این مدال دیده شدیم
سولماز عباسی پس از کسب مدال برنز دختران ایران در روئینگ سبک وزن چهار نفره بازی‌های آسیایی 2014، اظهار کرد: به خاطر این مدال هیجان زده هستیم. مسابقه خیلی سختی بود. البته ما از قبل تصویرسازی کرده بودیم تا برای مدال طلا با چین بجنگیم که حالا مدال برنز گرفتیم و این هم مدال خوب و با ارزشی است. وی در مورد کسب اولین مدال قایقرانی توسط بانوان گفت: با این مدال بانوان ایرانی باز هم دیده شدند و امیدوارم توجه به ورزش بانوان بیشتر از این شود.
رئیس فدراسیون شنا: بی‌تجربگی کار دستمان داد
محسن رضوانی پس از نهمی ایران در رقابت‌های شنای مختلط 4 در 100 متر مردان در بازی‌های آسیایی گفت: ما می‌توانستیم در این رشته به فینال راه پیدا کنیم، اما با بدشانسی این اتفاق نیفتد. او همچنین در رابطه با رقابت انصاری در 100 متر پروانه، گفت: از انصاری توقع بیشتری داشتیم، اما بی‌تجربگی کار دستمان داد.
امینی: روئینگ بهتر از گوانگجو نتیجه گرفته است
غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی پس از کسب مدال برنز تیم روئینگ 4 نفره سبک وزن بانوان و همچنین سه عنوان چهارمی در مواد مختلف، اظهار کرد: تا اینجای کار بهتر از گوانگ‌جو نتیجه گرفته‌ایم و برای امروز هم محسن شادی وضعیت خوبی دارد و می‌تواند مدال بگیرد. وی با اشاره به چهارمی پاروزنان ایران در سه فینال گفت: دلیل عقل افتادن بچه‌‌ها از حریفان نداشتن پیست استاندارد در ایران است. امیدوارم با موفقیتهایی که در اینچئون بدست می‌آوریم، به این موضوع توجه شود و در بندر انزلی پیست استاندارد ساخته شود.
عذرخواهی منصوریان پس از کسب مدال نقره
الهه منصوریان، ووشوکار تیم ملی ایران بعد از کسب مدال نقره بازی‌های آسیایی، گفت: بابت کسب این نتیجه‌ از ملت ایران عذرخواهی می‌کنم و واقعا شرمنده هستم که در فینال این بازی‌‌ها نتوانستم پیروز شوم و مدال طلا را به دست بیاورم. منصوریان درباره حریف قدرتمند چینی خود گفت: همه می‌دانند که ووشو متعلق به کشور چین است و همه ورزشکاران این کشور قدرتمند هستند و شکست آنها بسیار سخت است. بازی من برابر حریف چینی بسیار سنگین بود. به خوبی آنالیز لازم را از تکنیک‌‌ها و تاکتیک‌های او انجام داده بودم و حتی خود این حریف هم در مقابله با من کار خاصی انجام نداد و در نهایت با اختلاف کمی او برنده این بازی شد.
سیفی: با این طلا روح پدر و مادرم را شاد کردم
محسن محمد سیفی پس از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: دیروز واقعا بازی سخت و نفس‌گیری را با حریف چینی داشتم و از آنجا که تمام جوانب رقابت به نفع حریف چینی بود، تلاش کردم بازی را مقتدرانه به سود خود به پایان برسانم تا حرف و حدیثی باقی نماند. وی ادامه داد: حریف قزاقستانی‌ام در مرحله فینال نیز سرمربی چینی داشت که او را در دو راند شکست دادم و به آرزوی چندین ماهه‌ام رسیدم. او در پایان گفت: از همه مردم ایران تشکر می‌کنم که این روز‌ها کاروان ایران را دعا می‌کنند تا موفق شوند. امیدوارم توانسته باشم دل آن‌ها و روح پدر و مادرم را شاد کنم. من تلاش خواهم کرد در رقابت‌های بعدی نیز باز هم باعث شوم پرچم ایران به اهتزاز در آید.
تبریک هاشمی و سجادی به سیفی
پس از مدال طلای محسن محمد سیفی در ووشو، کیومرث هاشمی، گفت: کار سیفی عالی بود. مسلط و پر توان در فینال هر کاری که خواست انجام داد. مدال طلا شایسته او بود و من به او تبریک می‌گویم. نصرالله سجادی نیز، بیان کرد: سیفی نمونه یک ورزشکار کامل است. حریفان برای او هیچ فرقی ندارند. با قدرت، تکنیک و توان بالای خودش قهرمان شد. من به او تبریک می‌گویم.
خوشحالی رئیس فدراسیون شمشیربازی
فضل‌الله باقرزاده پس از فینالیست شدن تیم شمشیربازی ایران، گفت: بازی نفس‌گیری بود، بعد از انقلاب برای نخستین بار است که به فینال آسیا صعود کردیم. عابدینی و رهبری شاهکار کردند. او ادامه داد: عابدینی در حالی که 40 بر 36 عقب بود، توانست مسابقه را 45 بر 44 به نفع ما تمام کند. در فینال با کره قهرمان المپیک مسابقه داریم، اما آنها از ما می‌ترسند. همه قدرت‌های شمشیربازی دنیا و المپیک در آسیا هستند.لازم به یادآوری است که تیم شمشیربازی ایران در این مسابقات مدال نقره را از آن خود کرد.
نیکخواه بهرامی: کره‌ای‌‌ها کری را شروع کرده‌اند
صمد نیکخواه بهرامی درباره دیدار برابر هند گفت: باید این بازی را می‌بردیم که این اتفاق افتاد. همیشه مسابقه نخست برایمان سخت است و از طرف دیگر به رقابت در ساعت 2 ظهر عادت نداشتیم. این شرایط باعث شد تا کمی نمایش‌مان تحت تاثیر قرار بگیرد. او افزود: من از اینکه بردیم خوشحالم. هند خوب کار کرد و مقاومت داشت. با این حال قدرت ما بیشتر بود و بردیم. بازی بعدی سخت‌تر است و باید برابر تیم دوم آسیا رقابت کنیم. فیلیپین یک کشور بسکتبالی است و در جام جهانی خوب بود اما ما باید برنده شویم. کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران با گلایه از اینکه هیچوقت تیم بسکتبال ایران میزبان یک رقابت در آسیا نبوده گفت: ما همیشه در خارج از کشور معروف‌تر هستیم. دیدید چقدر در اینجا ما را می‌شناختند و برای بازی به سالن آمده بودند. کره‌ای‌‌ها فکر می‌کردند حریفشان هستیم اما فعلا به آنها نمی‌خوریم. آنها از امروز کل کل را شروع کرده‌اند و می‌خواهند برابر ما برنده شوند.
اوجاقی: نتیجه بدی نگرفتیم ولی عذرخواهی می‌کنم
حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشوی مردان ایران بعد از کسب چهار مدال در بازی‌های آسیایی اینچئون گفت: نتیجه بدی نگرفتیم. محسن محمد سیفی با اقتدار همه را برد و طلایی شد و توانست مدال خود در گوانگجو را تکرار کند. سجاد عباسی هم علی رغم کسب مدال برنز خوب کار کرد ولی در مبارزه با حریف کره‌ای که میزبان بود اسیر داوری شد. در این مورد اعتراض هم کردیم ولی نشد. وی در مورد مدال نقره حمیدرضا لادور افزود: این ورزشکار خوب ایران مبارزه خوبی به نمایش گذاشت اما داوری‌ها به سود نماینده کره بود. از عملکرد همه ملی‌پوشان راضی هستم. سرمربی تیم ملی ووشوی مردان ادامه داد: برای این تیم خیلی‌‌ها زحمت کشیدند و تنها نبودیم. مسئولان فدراسیون خیلی بیشتر از ما زحمت کشیدند و از آن‌ها تشکر می‌کنم.تاکید می‌کنم کسب این تعداد مدال نتیجه بدی نیست اما بابت این کاستی ‌ها معذرت می‌خواهم.
سجادی: 90 درصد پیش‌بینی‌‌ها محقق شده است
نصرالله سجادی درباره تعداد مدال‌هایی که تاکنون کاروان ایران در بازی‌های آسیایی کسب کرده است، گفت: تقریبا 90 درصد چیزی که فدراسیون‌‌ها پیش‌بینی کرده بودند به آن رسیده‌اند. در روزهای اول در رشته‌هایی به رقابت پرداختیم که زیاد امید نداشتیم به مدال برسیم. ان‌شاءالله در روزهای آینده رقابت در رشته‌هایی مانند کشتی، تکواندو و کاراته شروع می‌شود که اول هستیم و حرف اول را می‌زنیم و امیدوارم بتوانیم مدال‌های خوش رنگی را بگیریم.
رئیس فدراسیون ووشو: در اینچئون متوسط بودیم
رئیس فدراسیون ووشو پس از کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز در بازی‌های آسیایی اینچئون، گفت: تیم ما متوسط بود. علی‌نژاد در پایان رقابت‌های ووشو اظهار داشت: در این رقابت‌‌ها متوسط بودیم و فکر می‌کردم دومین طلا را هم بگیریم اما متاسفانه در ثانیه‌های آخر کم آوردیم. فکر می‌کنم داوری‌‌ها مشکل خاصی نداشت. وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر نمی‌کند با توجه به این نتایج به دست آمده در تالو در این بخش نیازمند مربی خوب چینی باشیم، گفت: همین‌طور است، امیدوارم با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بتوانیم مربی خوبی برای این بخش بیاوریم.
مشحون: برای قهرمانی به اینچئون آمده‌ایم
محمدرضا مشحون درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال برابر هند گفت: برای قهرمانی به اینچئون آمده‌ایم. برابر هند که تیمی قدرتمند و فیزیکی دارد ابتدا نتوانستیم همانند همیشه باشیم اما کم‌کم بچه ‌ها به خودشان آمدند و حریف را خسته کردند و در نهایت نیز برنده شدیم.
انتقادات رضازاده از وزنه‌برداران
حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه‌برداری پس از کسب مدال نقره توسط رستمی گفت: وزنه‌برداران ما باید مسابقات را جدی بگیرند. آنها به راحتی طلا و برنز را از دست دادند.رضازاده در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب وزنه برای رستمی مربیان ایران اشتباه نکردند گفت: مربی کارش را درست انجام داد؛ وزنه‌بردار ‌باید وزنه را بلند می‌کرد. مثل قهرمان چینی که در نوبت سوم 218 کیلوگرم را بلند کرد.
بیابانگرد جایگزین نوروزی شد
سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان امید نوروزی به دلیل مصدومیتی که در جریان مسابقات جهانی دچار آن شده بود نتوانست تیم ملی کشتی فرنگی را در بازی‌های آسیایی همراهی کند و از همراهی تیم کناره‌گیری کرد. این در حالی است که پیش  از این کادر فنی اصرار داشت تا نوروزی حداقل به عنوان همراه در بازی‌های آسیایی کنار تیم باشد که این اتفاق نیفتاد. بعد از این ماجرا کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی به دنبال جایگزین مناسبی برای نوروزی بود که در نهایت قرار شد افشین بیابانگرد که چند روز قبل در مسابقات جهانی در ازبکستان مدال برنز 71 کیلوگرم را از آن خود کرده بود جایگزین نوروزی در این رقابت‌‌ها شود.
واکنش بهداد سلیمی به مدال نقره رستمی
بهداد سلیمی پس از اینکه وزنه‌بردار چینی با مهار وزنه 218 کیلوگرمی در دو ضرب، در آخرین ثانیه ‌ها مدال طلا را از چنگ کیانوش رستمی درآورد، گفت: رستمی خوب بوده ولی وزنه بردار چینی شگفتی آفرید. هیچکس فکر نمی‌کرد طلا از دست کیانوش بپرد.
ماچک: خیلی از تصمیمات داوری خنده‌دار بود
بوروت ماچک پس از شکست تیم ملی هندبال ایران برابر عمان اظهار داشت: مسابقات هنوز برای ما تمام نشده است و بازی‌‌ها ادامه دارد. باید بجنگیم تا پیروز شویم. ما باید خوب بازی کنیم و به حاشیه‌‌ها کاری نداشته باشیم. بوروت ماچک پس از شکست تیم ملی هندبال ایران برابر عمان اظهار داشت: مسابقات هنوز برای ما تمام نشده است و بازی‌‌ها ادامه دارد. باید بجنگیم تا پیروز شویم. ما باید خوب بازی کنیم و به حاشیه‌‌ها کاری نداشته باشیم.
حذف از بازی‌های اینچئون به دلیل رعایت حجاب اسلامی!
تیم ملی بسکتبال بانوان قطر از ادامه بازی‌های آسیایی باز ماند. این اتفاق در حالی رخ داد که مسئولان بازی‌های آسیایی از بازیکنان این تیم خواستند در جریان بازی حجاب نداشته باشند. این درخواست از سوی بازیکنان تیم قطر رد شد. تیم ملی بسکتبال بانوان قطر دیروز با تیم مغولستان بازی داشت که این بازی انجام نشد.