kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
سید حسن نصرالله:

آمریکا ریشه و مادر تروریسم است

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، آمریکا مادر و اصل تروریسم در جهان و حامی مطلق تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی است.


به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدحسن نصرالله سه‌شنبه شب در یک سخنرانی که از طریق تلویزیون المنار لبنان پخش می‌شد با اعلام مطلب فوق اظهار داشت، مواضع اصولی ما هرگز تغییر نمی‌کند و معتقدیم که ائتلاف بین‌المللی برای دفاع از منافع آمریکا خلق شده و ماموریت دیگری ندارد.
وی افزود، بیشتر منافع آمریکا از محل منافع منطقه تامین می‌شود و هرگز با مشارکت در چنین ائتلافی موافقت نمی‌کنیم و حاضر نیستیم در چارچوب آن مبارزه کنیم.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد، آمریکا در خلق گروه‌های تروریستی تکفیری مشارکت داشته و از نظر اخلاقی شایسته فرماندهی ائتلاف ضدتروریسم نیست.
سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه ملت‌های منطقه حق دارند تا نسبت به نیت‌های آمریکا از خلق ائتلاف بین‌المللی ضد داعش شک کنند هشدار داد که این ائتلاف بین‌المللی فرصت و بهانه‌ای است تا آمریکا بار دیگر منطقه را اشغال کند.
سیدحسن نصرالله گفت، در خصوص قضیه نظامیان گروگان گرفته شده از سوی گروه‌های مسلح در منطقه عرسال، در این قبیل قضایا ما از اتخاذ مواضع اجتناب می‌کنیم زیرا طرف مقابل روش و محاسبات خود را دارد و ما نیز محتاطانه عمل می‌کنیم آن‌گونه که در قضیه ربوده شدگان اعزاز عمل کردیم، آنچه گفته می‌شود مهم نیست بلکه مهم آزادی این افراد است. وی افزود، متاسفانه برخی این موضوع را به بهانه‌ای برای بحث و جدل، اتهام‌زنی‌های دروغین و اختلافات فرقه‌ای و نیز وارونه کردن واقعیت‌ها تبدیل کردند.
دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد از ابتدا باید سیاستمداران و مردم و نیز رسانه‌ها با این موضوع در سطح یک موضوع ملی، اخلاقی و انسانی برخورد می‌کردند و باید همه هدف خود را بر بازگرداندن نظامیان به خانواده‌های‌شان در سریع‌ترین زمان ممکن متمرکز می‌کردند و این هدفی است که تا زمانی که تحقق یابد هدف ما باقی خواهد ماند.
سیدحسن نصرالله گفت، حزب‌الله بارها برای آزادی اسیران مذاکره غیرمستقیم کرده است و ما هیچ‌گاه مذاکره را به طور قطعی رد نکرده‌ایم لیکن از ابتدا خواستار مذاکره از جایگاه قدرت برای آزاد کردن نظامیان ربوده شده بودیم.
سیدحسن نصرالله بار دیگر تاکید کرد که دولت، ارتش و ملت تسلیم تهدیدها نمی‌شوند و با آمادگی کامل و قاطعیت با گروه‌های تکفیری مقابله می‌کنند.
وی افزود، همه می‌دانند که ما با داعش و رویکردهای تکفیری مخالف هستیم و با آنها مبارزه کرده و قربانیانی نیز در این زمینه داده‌ایم.گروه‌هایی که می‌کشند و سر می‌برند تهدیدی برای ملت‌ها و ساکنان این منطقه هستند، موضع ما در قبال این گروه‌ها و ضرورت مقابله با آنها قاطعانه است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، به ملت فلسطین به دلیل این پیروزی بزرگ تبریک می‌گوییم چون این پیروزی بزرگی بود که همه اهداف آشکار و پنهان اسرائيل را خنثی کرد.
وی از توافق آشتی در یمن استقبال کرد و گفت: این آشتی یک فرصت تاریخی برای یمن است.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش از انقلاب مردم بحرین یاد کرد و گفت، جا دارد که از ملت بحرین نیز به نیکی یاد کنیم. ملتی که همچنان حرکت‌های مسالمت‌آمیز خود را به امید رسیدن به اهداف خود ادامه می‌دهد و ما نیز به عنوان جزئی از این ملت تمایل داریم که ملت‌های ما از دردها و فجایع خود رهایی یابند و تهدیدها به فرصت‌ها تبدیل شوند.