kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
درکرانه باختری:

هزاران فلسطینی در مراسم خاکسپاری شهدا فریاد مقاومت علیه اسرائیل سر دادند

هزاران نفر در مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای فلسطینی، رژیم صهیونیستی را تهدید به انتقام کردند.


مراسم خاکسپاری «عامر ابوعیشه» و ««مروان القواسمی» که به اتهام قتل سه اسرائیلی به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، روز سه‌شنبه از مسجد «حسین‌بن علی» در مرکز شهر الخلیل آغاز شد.
شرکت‌کنندگان در این مراسم ضمن سر دادن شعارهای ضداسرائیلی، فریاد انتقام سر دادند. جنبش حماس نیز اعلام کرده است جواب این اقدام صهیونیست‌ها را خواهد داد.
شهردار الخلیل در این مراسم گفت: رژیم صهیونیستی این افراد را بدون بازداشت و بازجویی اعدام کرد. پیش از دفن این دو شهید تشییع‌کنندگان با نظامیان صهیونیست درگیر شدند که طی آن 20 فلسطینی زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی پس از 3 ماه تعقیب و بررسی و با تحلیل هزاران مکالمه تلفنی و بازداشت صدها نفر سرانجام توانست محل سکونت این دو شهید را پیدا کند و پس از تخریب منازل با بمب، اعلام کردند که عملیات ترور به پایان رسیده است.
خبر دیگر از فلسطین اینکه، صدها نمازگزار فلسطینی از شب سه‌شنبه در مسجدالاقصی اعتکاف کرده‌اند تا از یورش شهرک‌نشینان به این مسجد همزمان با اعیاد یهودیان جلوگیری نمایند. رژیم اشغالگر قدس همزمان با فرا رسیدن اعیاد یهودیان، مسجد الاقصی را به محاصره درآورده و نیروهای خود را در ورودی‌ها و صحن‌های مسجد مستقر کرده است و این در حالی است که به شهرک‌نشینان برای یورش به مسجد الاقصی اجازه داده می‌شود. در همین ارتباط شبکه المیادین گزارش داد نیروهای امنیتی صهیونیست به ضرب و شتم نمازگزاران پرداخته و حداقل 15 تن از آنان را  مجروح کرده‌اند، همچنین این نیروها خساراتی نیز به مسجد قبلی در صحن مسجد الاقصی وارد کرده‌اند.
اما در مورد مذاکرات بین فلسطین و رژیم صهیونیستی خبرگزاری ایسنا گزارش داد که دو طرف روز سه‌شنبه در قاهره دور جدیدی از مذاکرات غیرمستقیم را پایان داده و توافق کردند که آتش‌بس در غزه تثبیت شود.
وزارت خارجه مصر در همین ارتباط اعلام کرد: طرف‌های فلسطینی و اسرائيلی بر پایبندی خود به برقراری آتش‌بس تاکید کردند و پیشنهادهای خود را در خصوص دستور کاری برای بررسی مسائل حل نشده ارائه دادند تا اینکه این مذاکرات در نیمه دوم اکتبر آتی در قاهره تکمیل شود. در همین ارتباط خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که محمود عباس رئيس تشکیلات خودگردان در دیدار با جان‌کری وزیر خارجه آمریکا طرح سیاسی خود را برای پایان دادن به اشغالگری اسرائيل ظرف مدت سه سال به وی ارائه کرده است.