kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

انصارالله: انقلابیون یمن، آمریکا را جنایتکار و حامی رژیم صهیونیستی می‌دانند

سخنگوی انصارالله یمن اعلام کرد که آمریکا همچنان از نظر ما جنایتکار و همپیمان رژیم صهیونیستی است.


پس از امضای توافقنامه صلح بین انقلابیون و دولت یمن به تدریج مقامات این کشور و همچنین انقلابیون در مورد سیاست‌های آینده اظهارنظر می‌کنند. در همین ارتباط «محمدعبدالسلام» سخنگوی انصارالله در گفت‌وگو با روزنامه کویتی «السیاسه» اعلام کرد که دولت آمریکا همچنان یک جنایتکار است.
به گزارش خبرگزاری فارس این مقام انصارالله درباره رابطه انصارالله با آمریکا در سایه شعار «مرگ بر آمریکا» از سوی این جنبش گفت: یمن یک دولت است و به طبع سیاست خارجی ویژه خود را دارد اما موضع انصارالله در قبال دولت آمریکا همچنان شفاف و روشن است! این دولت از نظر ما جنایتکار و همپیمان رژیم صهیونیستی است و ما همچنان شعار «مرگ بر آمریکا» را به صورت مسالمت‌آمیز بیان می‌کنیم.
سخنگوی انصارالله درباره موضع الحوثی‌ها در مورد «علی محسن الاحمر» مشاور دفاعی رئیس‌جمهور یمن نیز گفت: وی با ما وارد نبرد شد. ما پیش از درگیری‌ها در صنعا چند نفر را نزد او فرستادیم و از او خواستیم دست از هدف قراردادن الحوثی‌ها و تظاهرات مسالمت‌آمیز آنها بردارد اما پاسخ او منفی بود. وی تأکید کرد که از نظر کمیته‌های مردمی سرتیپ علی محسن الاحمر به دلیل دست داشتن در حملات تروریستی و انفجاری باید به دستگاه قضایی تحویل داده شود و به مردم توضیح دهد.
اما از سوی دیگر واکنش‌ها به امضای توافقنامه صلح در یمن همچنان ادامه داد. وزارت خارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای از توافق حاصل شده میان دولت و معترضان در یمن استقبال کرد. در این بیانیه از همه طرف‌های درگیر خواسته شده است تا شروط توافقنامه ملی را مورد رعایت قرار دهند.شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز عصر سه‌شنبه با استقبال از نهایی شدن توافقنامه صلح در یمن از همه طرف‌ها خواست به آتش‌بس در این کشور پایبند بمانند.
خبر دیگر اینکه شیخ «علی سلمان» دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین از مواضع و سخنان اخیر «عبدالملک الحوثی» رئیس گروه انصارالله تمجید کرد. عبدالملک الحوثی روز سه‌شنبه به مناسبت پیروزی انقلاب مردمی ضمن تشکر از نقش ارتش در انقلاب اعلام کرد که ما به دنبال حفظ روابط با کشورهای عربی همسایه هستیم.
سایر رویدادها
* به گزارش شبکه المیادین، گروه موسوم به «دوستان یمن» دیروز به ریاست عربستان در نیویورک تشکیل جلسه داد.
* به گزارش ایرنا، در حمله یک عامل انتحاری با خودرو بمب‌گذاری شده به تجمع طرفداران گروه انصارالله در استان الجوف یمن دست‌کم 6 نفر شهید و تعدادی زخمی شدند.