kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۷۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
نوبخت خبر داد

بهره‌برداری از 246 طرح در کشور تا پایان سال

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری از وجود دو هزار و 906 طرح نیمه تمام در کشور خبر داد و گفت: 246 طرح از این تعداد تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.


«محمدباقر نوبخت» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: پروژه‌هایی که از پیشرفت 80 درصدی برخوردارند طی سال‌های جاری و آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسند.
وی همچنین از تخصیص اعتبار 100 درصدی برای طرح‌های عمرانی استان‌های مختلف کشور خبر داد و گفت: این اعتبارات به صورت کامل به تمامی استان‌ها پرداخت شده است. نوبخت با اشاره به اینکه لایحه بودجه سال 94 کشور در حال تهیه و تنظیم است و تا یک ماه دیگر آماده خواهد شد افزود: آموزش و پرورش بیشترین سهم اعتباری را در بودجه کشور دارد و بودجه این وزارتخانه بیش از 4 برابر بودجه عمرانی کشور است که باید از این ظرفیت برای توسعه کشور استفاده کرد. وی گفت: اختصاص این بودجه یک نوع سرمایه‌گذاری برای کشور محسوب می‌شود و در رشد آینده کشور مؤثر خواهد بود. نوبخت با اشاره به اینکه برای پرداخت حداقل حقوق فرهنگیان مشکل داریم افزود: به دلیل کمبود بودجه در حال حاضر قادر به افزایش حقوق فرهنگیان نیستیم. وی گفت: با افزایش 26 درصدی بودجه‌آموزش و پرورش مشکلی حل نمی‌شود. نوبخت از تخصیص 100 درصدی بودجه عمرانی استانها خبر داد و گفت: درآمدهای دولت حدود 27 درصد تأمین و 28 درصد هنوز تأمین نشده است که باید مصارف را به همین میزان تقلیل داد. وی گفت: بخشی از منابع ارزی بلوکه شده کشور که بازگردانده شده است را به استانها اختصاص می‌دهیم.