kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۳۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
رئیس جمهور پیش از عزیمت به نیویورک:

ملت، رهبری و دولت در مسئله‌ هسته‌ای یک صدا هستند

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ملت، رهبری و دولت همه در موضوع هسته‌ای یک صدا هستندو دوصدایی در این مسیر وجود ندارد و یک صدای واحد است.


 حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان پیش از ترک فرودگاه مهرآباد به مقصد نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: این سفر به منظور حضور در اجلاس سران عضو سازمان ملل صورت می‌گیرد و البته در حاشیه این اجلاس، اجلاسی مرتبط با بحث آب و هوا برگزار می‌شود که سران یکصد کشور دنیا در آن حضور پیدا می‌کنند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان ملل و ضرورت رسانده شدن صدای ملت ایران به کشورهای مختلف دنیا افزود: در این اجلاس چندین نکته مهم باید مدنظر قرار گیرد اول آنکه برخی از کشور‌ها به دنبال ترساندن کشورهای منطقه و ملت‌‌ها از ایران هستند و به دروغ اقدامات و اتهاماتی را نسبت به ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران منتسب می‌کنند.
رئیس‌جمهور ادامه داد: دولت ایران یک دولت کاملا مردم‌سالار و در چارچوب انتخابات است و مردم ایران نیز مردمی با فرهنگ و تمدن کهن هستند. ملتی که در طول قرن‌‌ها هیچ تجاوزی نداشته است و مورد تجاوز برخی قرار گرفته است. باید عظمت این ملت و اهداف انقلاب اسلامی به خوبی برای جامعه جهانی تشریح شود.
روحانی ابراز داشت: نکته دوم بحث اسلام‌هراسی است، برخی‌‌ها به دنبال این هستند که دنیا را از فرهنگ والای اسلام بترسانند. اسلام دینی است که مردم را به تعقل تشویق می‌کند و در آن ارعاب هیچ جایی ندارد. اسلام دینی است که مردم را به علم و فرهنگ تشویق می‌کند و به یک زندگی متعالی هدایت می‌کند.
رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: مسئله سوم بحث هسته‌ای است که هم‌اکنون در نیویورک ایران با 1+5 در حال گفت‌وگو است. ما در بحث هسته‌ای بار‌ها اعلام کرده‌ایم از حقوق حقه خود کوتاه نخواهیم آمد.
وی افزود: بنابراین در این مذاکرات آنچه که 1+5 از ما می‌خواهد شفافیت بیشتر در چارچوب قوانین بین‌المللی و ایجاد اعتماد دو طرفه باشد قبول است اما اگر 1+5 به دنبال این باشد که ما از حقوق حقه خود کوتاه بیاییم این غیرقابل قبول است و امکانپذیر نیست نه دولت این را می‌پذیرد نه مردم این را می‌پذیرند و نه مقام معظم رهبری قبول می‌کنند. ملت ایران، رهبری و دولت همگی یکصدا هستند و دوصدایی وجود ندارد و یک صدای واحد است.
رئیس‌جمهور ادامه داد: این صدای واحد این است که فناوری هسته‌ای صلح‌آمیز آری و سلاح هسته‌ای نه. این شعار مجموعه ما است و همه یک ندا می‌گوییم. ما بار‌ها گفته‌ایم که هرآنچه که حقوق هسته‌ای ملت ایران را تامین نکند یک بازی باخت- باخت است.
روحانی گفت: ما بار‌ها گفته‌ایم که بازی باخت- باخت بیشتر از آنکه به ضرر ایران باشد به ضرر آنها است.
به گزارش فارس، رئیس‌ جمهور تصریح کرد: آنچه که امروز ما از غرب می‌بینیم یک حرکت نمایشی است و ما می‌دانیم مردم منطقه به جد می‌خواهند با تروریسم مبارزه کنند و آنها در این مبارزه پیروز خواهند شد.
روحانی همچنین به این نکته اشاره کرد که در سازمان ملل دیدارهایی با سران کشورهای مختلف دنیا دارد و قرار است درباره مسائل مهم منطقه و جهانی مورد بررسی قرار گیرد.
گفتنی است رئیس‌جمهور کشورمان روز گذشته تهران را به مقصد نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد ترک کرد.
رئیس‌جمهور را در این سفر محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، حسین فریدون دستیار اجرایی رئیس‌جمهور، آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و همچنین ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور همراهی می‌کنند.