kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۱۶
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

استقبال از خانواده شهید سلمانی دردانشگاه امیرکبیر

مراسم استقبال از خانواده شهيد گمنام تازه شناسايي شده در دانشگاه اميركبير با حضور صد‌‌ها دانشجو و مسئولان دانشگاه و خانواده اين شهيد برگزار شد.



 سردار حسين يكتا جانباز و رزمنده دفاع مقدس در اين مراسم گفت: امروز دانشگاه صنعتي اميركبير هم ميهمان و هم ميزبان اين خانواده شهيد است و افتخار ما اين است كه سايه خانواده شهدا بر سر ما قرار دارد.
 وي افزود: دانشجويان اين دانشگاه بدانند اين شهدا بودند كه حتي پيش از تولد آنها جان‌شان را براي سربلندي ميهن و ادامه راه آنان هديه كردند و اين شهيد بزرگوار دختر شش ماهه و دختران شش ساله و سه ساله خود را ر‌‌ها كرده و براي دفاع از آرمان‌هاي انقلاب و اسلام جنگيد و شهيد شده است.
 این فعال فرهنگی افزود: زماني ما رفتيم و جبهه شد دانشگاه و امروز شما آمديد و دانشگاه شده است جبهه و امروز دانشجويان افسران جوان جنگ نرم هستند و اين جمع دانشجويان حاضر قول مي‌دهند براي اين شهيد بزرگوار خواهري و برادري كنند.
سيداحمد معتمدي رئيس دانشگاه اميركبيرهم در اين مراسم با اشاره به همزماني اين مراسم بزرگ با آغاز هفته دفاع مقدس و سال تحصيلي جديد گفت: بايد امروز اين اتفاق خوشايند را به جامعه دانشگاهيان تبريك گفت هرچند كه با گذشت سه دهه از شهادت اين شهيد همچنان فقداني براي جامعه شيعه و كشور ايران خواهد بود.
رئيس دانشگاه اميركبير ادامه داد: دانشگاه اميركبير همواره چه پيش از انقلاب و چه پس از انقلاب در همه عرصه‌‌‌ها در كنار عرصه‌هاي فني و علمي پيشگام بوده است.
 وي افزود: شاهد اين مدعا تقديم بيش از 90 شهيد به انقلاب اسلامي است، شهيد نجات‌اللهي يكي از بزرگترين اين شهداست كه از اساتيد اين دانشگاه بودند و در زمان جنگ هم اين دانشگاه همچنان پيشگام بوده است.
 شايان ذكر است در ادامه اين مراسم صد‌‌ها دانشجو با شاخه گل‌ از خانواده شهيد رضا سلماني استقبال و آنها را از درب ورودي دانشگاه تا مزار شهداي گمنام بدرقه كردند.
در پايان اين مراسم سيداحمد معتمدي رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير از طرف دانشگاه قطعه‌اي از سنگ مزار امام حسين عليه السلام را به خانواده اين شهيد بزرگ هديه كرد.