kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳

حوادث کوتاه از کشور


    وقوع زمین‌لرزه در راور
کرمان- واحد مرکزی خبر: صبح دیروز زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/1 (ریشتر) راور را لرزاند. شبکه لرزه‌نگاری کرمان زمان این زمین‌لرزه را ساعت 9 و 56 دقیقه و کانون آن را حوالی هجدک اعلام کرد. میرصادقی فرماندار راور گفت: این زمین‌لرزه خسارتی نداشت.
سوانح رانندگی در محورهای همدان
همدان- واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس راه استان همدان گفت: یک دستگاه وانت مزدا با یک دستگاه تریلی در کیلومتر 15 رزن- آوج برخورد کرد که 2 نفر از سرنشینان وانت در دم فوت کردند و راننده این خودرو مصدوم شد.
سرهنگ خیری افزود: در تصادف دیگر در کیلومتر 11 محور رزن- همدان، در اثر برخورد یک دستگاه خودرو پژو 206 با یک دستگاه خودرو کشنده ماک راننده پژو در دم جان باخت.
وی ادامه داد: در محور شیرین‌سو- زنجان هم واژگونی یک دستگاه خودرو پراید منجر به مصدومیت راننده شد که پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
5 قربانی تصادف
اردبیل- واحد مرکزی خبر: جانشین فرمانده پلیس راه اردبیل- مغان دیروز گفت: در تصادف شدیدی که بامداد دیروز در 65 کیلومتری محور مشکین‌شهر- اردبیل، روی داد دو دستگاه سواری پراید و پیکان به شدت با هم برخورد کردند که 5 نفر از سرنشینان هر دو خودرو در دم جان باختند و 2 نفر دیگر نیز بشدت مصدوم و روانه بیمارستان شدند. سرگرد شفیعی افزود: کارشناسان پلیس راه در حال بررسی علت این سانحه هستند.
برخورد شدید دو خودرو
یاسوج- واحد مرکزی خبر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در اثر برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با یک دستگاه پاترول یکی از سرنشینان پیکان جان باخت و 6 سرنشین دیگر هر دو خودرو به شدت مصدوم شدند. سرهنگ سیاهپور افزود: علت این سانحه رانندگی که عصر روز یکشنبه در کیلومتر 20 محور ارتباطی یاسوج- اصفهان رخ داد، بی‌احتیاطی راننده خودرو پاترول و تخطی از سرعت مطمئنه اعلام شد.
برخورد پراید با کامیون
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی لنگرود گفت: در برخورد یک دستگاه خودروی سواری پراید با یک دستگاه کامیون تریلر کشنده در این شهرستان 7 نفر کشته و مجروح شدند.
سرهنگ حسین نیک‌فرد افزود: در این سانحه راننده و سرنشین جلوی پراید به علت شدت جراحات وارده جان خود را از دست دادند و سرنشینان عقب خودرو هم مصدوم شده که به بیمارستان انتقال یافتند.
خزر در رودسر قربانی گرفت
رشت-خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی رودسر گفت: 3 جوان املشی هنگام شنا در منطقه شنا ممنوع ساحل دریای خزر در رودسر به علت توفانی و مواج بودن دریا و همچنین عدم آشنایی با فنون شنا دچار حادثه شدند.
سرهنگ پایمرد افزود: ناجیان غریق مستقر در منطقه بلافاصله با حضور در محل حادثه موفق شدند جان 2 نفر را نجات دهند ولی نفر سوم که جوانی 29 ساله بود جان خود را از دست داد.
ناکامی سوداگران مرگ
سرویس شهرستان‌ها: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر هرمزگان گفت: در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر و برخورد با سوداگران مرگ، بر محورهای مواصلاتی استان در 48 ساعت گذشته 400 کیلو تریاک توسط ماموران انتظامی «بندرعباس، میناب، بستک، حاجی‌آباد و رودان» کشف شد.
سرهنگ خدایی افزود: در این عملیات‌ها با متلاشی شدن چندین باند بزرگ مواد مخدر 4 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسیکلت توقیف و 8 نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند.
اتوبوس حامل سوخت قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: عوامل گشت نامحسوس پلیس راه یزد- کرمان یک دستگاه اتوبوس عبوری مسیر زاهدان را برای بازدید وضعیت فنی و بررسی مدارک متوقف کردند.
در بازرسی از این اتوبوس 20 گالن 30 لیتری گازوئیل به صورت جاساز کشف و یک نفر متهم دستگیر شد. ماموران پلیس راه، سوخت کشف شده را به همراه متهم تحویل اداره آگاهی شهرستان مهریز دادند.
توقیف محموله قاچاق
ملارد - فارس: با کسب خبری پیرامون انتقال گازوئیل قاچاق، توسط فردی از محور شهریار به صفادشت، ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی اقدامات لازم را در مورد بررسی این موضوع شروع کردند.
در بازرسی از این خودرو که قصد انتقال مواد سوختی به محلی در صفادشت را داشت، 30 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.
ارزش کالای مکشوفه 750 میلیون ریال برآورد و در همین ارتباط یک نفر دستگیر شد.
شناسایی اموال مسروقه
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی وقوع سرقت‌های متعدد منازل در سطح شهرستان یزد؛ دستگیری متهمان این پرونده به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
احمدی با اشاره به اینکه ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به دستگیری متهم به هویت «س.ه» 44 ساله شدند، افزود: در بازجویی‌های انجام شده وی به 29 فقره سرقت منازل شهر یزد اعتراف کرد.
وی تصریح کرد: با تلاش ماموران آگاهی 4 تن از مالخران اموال مسروقه این سرقت‌ها دستگیر شدند و یک میلیارد و 500 میلیون ریال انواع وسایل مسروقه از مخفیگاه آنها به دست آمد.
مشاور قلابی به دام افتاد
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی به نام «مجید.ه» اهل تهران - ساکن آمل با پخش کارت ویزیت و جعل عنوان روانشناس و مشاور خانواده از مردم کلاهبرداری می‌کند موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ شالیکار افزود: متهم با دادن کارت ویزیت به کسبه سطح شهر و معرفی خود به عنوان دکترای روانشناسی و با فریب اذهان و اخذ مبالغ بالا، با حضور در منازل بیماران تحت عنوان روانکاوی و مشاوره، اقدام به کلاهبرداری از این افراد می‌کرد.
جانشین فرمانده انتظامی آمل تصریح کرد: پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی، با هماهنگی مراجع قضایی، متهم در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد. وی به جعلی بودن مدرک دکترای خود اعتراف کرد.
پرتقال قاچاق به بازار نرسید
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: در پی اخبار و اطلاعات رسیده مبنی بر اینکه یک دستگاه تریلر کشنده حامل بار قاچاق از نوع پرتقال خارجی قصد عبور از راه‌های مواصلاتی قصرشیرین را دارد اجرای عملیات توقیف خودرو در دستور کار قرار گرفت.
سرهنگ عزیزی افزود: پس از پیگیری و تشدید اقدامات کنترلی، ماموران آگاهی شهرستان موفق شدند در یکی از ایست و بازرسی‌ها خودرو مورد نظر را متوقف کنند.
این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از تریلر، 13 تن پرتقال خارجی قاچاق کشف و ضبط و همراه با صاحب بار به اداره تعزیرات حکومتی معرفی و تحویل شد.
محموله قاچاق توقیف شد
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: ماموران کلانتری 17 مجن هنگام گشت به یک دستگاه خودرو نیسان در دو راهی تاش مظنون شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.
سرهنگ رحمت‌الله طاهری ادامه داد: در بازرسی از خودرو مورد نظر یک محموله قاچاق 1420 بسته‌ای برگ چلم جنگلی کشف شد.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه راننده 34 ساله نیسان دستگیر شد اظهار داشت: برابر  نظر کارشناسان این محموله ارزشی بالغ بر 200 میلیون ریال دارد.