kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۵۲
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳
هشدار دمشق

تکفیری‌ها در تدارک حمله شیمیایی به مردم سوریه هستند

وزارت خارجه سوریه با صدرو بیانیه‌ای در مورد احتمال استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی علیه شهروندان سوری هشدار داد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از پایگاه خبری «العهد»، در این بیانیه آمده «با توجه به دستاوردهای ارتش سوریه در مبارزه با گروهک‌های تروریستی در منطقه غوطه دمشق و حومه شمالی شهر حماه و دیگر مناطق سوریه، برخی از محافل منطقه‌ای و بین‌المللی و شاخه‌های تروریستی آنها در حال رواج دادن شایعه احتمال استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی در عملیات نظامی خود هستند.»
این بیانیه می‌افزاید: «سوریه بارها تاکید کرده و بار دیگر تاکید می‌کند که تحت هیچ شرایطی از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.»
در این بیانیه همچنین هشدار داده شده، این احتمال وجود دارد که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی توطئه‌کننده علیه سوریه با کمک گروهک‌های تروریستی دنباله‌رو خود از سلاح شیمیایی استفاده کنند تا همانند آنچه که در سال گذشته در «خان العسل»، «حلب» و «غوطه» ریف دمشق روی داد، بهانه را جهت تجاوز علیه سوریه و مردم این کشور فراهم آورند.
لازم به یادآوری است کشورهای غربی به رهبری آمریکا مدتی است دم از لزوم لشکرکشی به سوریه به بهانه مبارزه با تروریسم می‌زنند.
در این بیانیه تصریح شده است: «سوریه از جامعه بین‌الملل می‌خواهد تا این بهانه‌ها را رد کرده و به جای آن بر مبارزه با تروریسم تاکید کند و حامیان تروریست‌‌ها را تحت فشار قرار دهد تا به روند مسلح کردن تروریست‌ها و آموزش و پناه دادن به آنها به منظور حفظ صلح و امنیت در منطقه و جهان خاتمه دهند.»
ائتلاف با اسد تنها راه مقابله با تروریسم
از سوی دیگر پایگاه خبری المانیتور ضمن مذموم شمردن طرح حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه نزد  افکار عمومی این کشور، ائتلاف با دولت بشار اسد را تنها راه شکست گروه تروریستی داعش خواند.
این رسانه آمریکایی در گزارش خود نوشت: «مردم بی‌پناه سوریه بیش از سه سال است درگیر جنگ داخلی هستند و کمتر مورد توجه قدرت‌های جهانی قرار گرفته‌اند با این حال راه حل سیاسی را بر استفاده از حملات هوایی علیه مواضع داعش ترجیح می‌دهند.»
مسئول اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان نیز در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌تایمز تاکید کرد که هرگونه اقدام نظامی داخل سوریه بدون هماهنگی با دمشق اقدامی تجاوزکارانه است.
وی همچنین تاکید کرد که حزب‌الله با حضور لبنان در ائتلافی که آمریکا سعی در تشکیل آن دارد مخالف است.
از سوی دیگر باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا یک ژنرال ارشد ارتش این کشور را مسئول تشکیل ارتش شورشیان سوری برای مقابله با داعش کرد.
اوباما «مایکل ناگاتا» ژنرال ارتش آمریکا که گفته می‌شود در زمینه ایجاد ارتش تجربه دارد و مسئول عملیات‌های ويژه آمریکا در اردن بوده را مسئول ایجاد ارتش شورشیان سوری کرده است!
ناگاتا هم‌اکنون مسئول فرماندهی عملیات ویژه ستاد فرماندهی مرکزی است.
آمریکا پیش از این ژنرال جان آلن را مسئول ائتلاف بین‌المللی ضد داعش کرده است. این تحرکات در حالی صورت می‌گیرد که به اذعان بسیاری از کارشناسان، آمریکا خود پدید‌آورنده گروه تروریستی داعش است و این اقدامات صرفا با هدف انحراف افکار عمومی صورت می‌گیرد. عربستان یکی دیگر از کشورهایی است که با تامین مالی، تسلیح و آموزش تکفیری‌ها در ایجاد غده سرطانی دیگری به نام داعش و جبهه النصره نقش داشته است. وزیر خارجه این کشور به‌تازگی با هادی البحره، یکی از رهبران اصلی معارضان سوری در نیویورک دیدار کرد. ریاض و آمریکا با هدف انحراف افکار عمومی تروریست‌های تکفیری را به دو دسته میانه‌رو و تندرو تقسیم کرده‌اند.
سایر رویدادها
* منابع امنیتی غوطه شرقی با انتشار تصاویر 17 نفر از سرکردگان داعش در این منطقه برای تحویل یا ارائه هر نوع اطلاعاتی که به دستگیری آنها منجر شود مبلغ یک میلیون لیره سوریه پاداش تعیین کردند.
* در طرح تبادل اسیران، هشت نفر از نیروهای مخالف سوریه که در بازداشت ارتش این کشور بودند در مقابل آزادی یک افسر ارتش سوریه آزاد شدند.
* سفیر سوریه در لبنان تاکید کرد‌که ترکیه نفت قاچاق شده سوریه را می‌فروشد.
* مقامات ترکیه از فرار حدود 100 هزار کرد سوریه به خاک ترکیه طی روز‌های اخیر که مورد تهدید گروهک تروریستی داعش بودند خبر دادند.
* سفیر روسیه در ترکیه گفت، ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه نیازمند موافقت شورای امنیت است.