kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۶
ظریف:

برخورد دوگانه با تروریسم عامل تقویت گروهک‌های افراطی در منطقه است

وزیر امور خارجه ایران در دیدار همتای استرالیایی خود، برخورد دوگانه با تروریسم را یکی از عوامل تقویت گروهک‌های افراطی در منطقه دانست.


خانم جولی بیشاپ وزیر امور خارجه استرالیا با حضور در محل اقامت محمد جواد ظریف با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و طی آن تحولات منطقه بین‌المللی از جمله تحولات عراق و فعالیت گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه و آخرین وضعیت بحران اوکراین و همچنین برخی موضوعات روابط دو جانبه مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
ظریف با اشاره به اقدامات وحشیانه گروه‌های تروریستی و افراطی در منطقه خاطرنشان کرد: باید در یافتن هر راه حل و چگونگی مقابله با تروریسم و افراطی‌گری، واقعیت‌های موجود بطور جدی در نظر گرفته شود.
وی برخورد دوگانه با تروریسم را یکی از عوامل مؤثر در تقویت و فعال شدن این گروه‌ها در منطقه دانست و تأکید کرد سیاست‌های اشتباه در سال‌های گذشته گروه‌های تروریستی و افراطی را تقویت کرده است و امروز مقابله با این پدیده ضد بشری نیازمند اتخاذ استراتژی واحد و تنظیم راهکارهای جامع و جدید می‌باشد.
وزرای خارجه ایران و استرالیا در این دیدار همچنین در خصوص مسأله مهاجران و پناهجویان و مشکلاتی که برای برخی اتباع ایرانی در مهاجرت به استرالیا رخ داده است تبادل نظر کردند.
 جلوگیری از دخالت خارجی
به گزارش فارس، نیکولای ملادنف نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در عراق نیز با حضور  در محل اقامت محمد جواد ظریف با ایشان دیدار کرد.
در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبیین اهداف سفر اخیر خود به عراق اظهار داشت: ثبات و امنیت عراق و توسعه و پیشرفت این کشور و تقویت مناسبات همه جانبه فیمابین تهران و بغداد از اهمیت راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
وی افزود: در تحولات اخیر و زمانی که دیگران مشغول تدارک برگزاری یک اجلاس نمایشی بودند، عملاً و بطور جدی از دولت و مردم عراق برای رفع تهدید فوری گروه تروریستی داعش حمایت کردیم.
ظریف همکاری و رایزنی مستمر بین کشورهای منطقه برای حل مشکلات عراق و دفع خطر تروریسم در این کشور و منطقه را امری ضروری خواند و تأکید کرد: هر کشوری که قصد کمک به بهبود شرایط عراق را دارد باید با واقعیات آن کشور همراه باشد و روند سیاسی قانونی و انتخاب مردم را محترم شمارد.
ملادنف نماینده دبیر کل سازمان ملل در عراق نیز در این دیدار با اشاره به شرایط سخت و پیچیده عراق تأکید کرد هرگونه دخالت خارجی در این کشور می‌تواند شرایط فعلی را دشوارتر نماید. وی مشارکت و همکاری‌های منطقه‌ای برای برخورد جدی با مسأله تروریزم را ضروری و آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش مؤثر در این زمینه اعلام کرد.