kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
تکذیب ادعای رویترز از سوی ایران

همکاری برای مقابله با داعش در ازای نرمش هسته‌ای غرب صحت ندارد

در حالی که وزیر امور خارجه آمریکا از ایران برای مقابله با داعش دعوت به همکاری کرده است رویترز مدعی شد ایران در ازای نرمش غرب در موضوع هسته‌ای آماده همکاری در این زمینه است، این ادعا از سوی مقامات وزارت خارجه تکذیب شد.


خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ارشد ایرانی مدعی شد که تهران منوط به اینکه غرب انعطاف بیشتری درباره برنامه غنی سازی ایران داشته باشد آماده همکاری با آمریکا برای مقابله با تکفیری‌های داعش است.
این خبرگزاری به نقل از مقامات ارشد ایرانی مدعی شد که تهران آمادگی همکاری با آمریکا و همپیمانان این کشور برای مقابله با تکفیری‌های داعش را دارد اما در عین حال خواستار انعطاف بیشتر غرب درباره برنامه غنی‌سازی اورانیوم خود می‌باشد.
رویترز گزارش داد اظهارات منابع ایرانی نمایانگر آن است که تا چه اندازه برای قدرت‌های غربی دشوار است که بخواهند مذاکرات را جدا از دیگر درگیری‌‌های منطقه‌ای جلو ببرند.
به گزارش تسنیم به نقل از المیادین این ادعا از سوی یک منبع بلندپایه در وزارت خارجه کشورمان به شدت تکذیب شد.
پیشتر در اخبار آمده بود که مقامات آمریکایی به ایران پیشنهاد داده‌اند که در خصوص مسئله داعش با‌ آنها همکاری کند اما «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» آمریکا تأکید کرد که ایران پیشنهاد آمریکا را رد کرده است زیرا مطمئن نیست که آمریکا در خصوص مبارزه با داعش جدی باشد.
از سوی دیگر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا نیز روز جمعه در نشست شورای امنیت سازمان ملل حضور یافت و گفت از همه کشور‌ها از جمله ایران می‌خواهیم که به ایفای نقش در مقابله با داعش بپردازند.
گفتنی است ایران بار‌ها درخواست‌های مکرر آمریکا برای همکاری علیه داعش را رد کرده است.