kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

افزایش شهریه‌‌ها با مجوز وزارت علوم !

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری از مجوز این وزارتخانه برای افزایش شهریه خبرداد.


دکتر محمد حسین امید در مورد افزایش شهریه دانشگاه‌‌ها گفت: وزارت علوم پیش از این موافقت خود را در مورد افزایش شهریه دانشگاه‌‌ها اعلام کرده بود زیرا شهریه‌‌ها چند سال بود که افزایش پیدا نکرده بود و دانشگاه‌ها هم با مشکلات شدید مالی روبرو هستند.
دکتر محمد حسین امید معاون وزیر علوم  در حاشیه مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف در مورد افزایش شهریه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه‌های آزاد هم تا یک محدوده‌ای مجاز به افزایش شهریه بودند. اما این که چقدر از این محدوده عبور کرده‌اند من اطلاع ندارم. بر اساس ابلاغ وزارت علوم دانشگاه‌‌ها مجاز به افزایش شهریه هستند و اکثر دانشگاه‌‌ها حدود آن را رعایت کردند.
وی با تأکید بر این‌که من اطلاعاتی در مورد افزایش شهریه دانشگاه آزاد ندارم، اظهار کرد: اما می‌دانم بیشتر اعتراضات از سوی کسانی بوده است که با شرایط قبل پذیرش شده‌اند و افزایش شهریه برای آنها نباید اتفاق می‌افتاد.معاون وزیر علوم در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش شهریه غیرقانونی است یا خیر، گفت: من نمی‌گویم که غیرقانونی است اما اطلاع ندارم که دانشگاه آزاد در چارچوب آیین‌نامه عمل کرده است یا نه. آیین‌نامه وزارت علوم و اجازه‌ای که وزارتخانه برای افزایش شهریه صادر کرده است شفاف و روشن است و من اطلاعی ندارم که دانشگاه آزاد رعایت کرده است یا خیر.امید با تأکید بر این‌که اگر اعتراضی است باید در وزارت علوم و معاون آموزشی رسیدگی شود، افزود: اگر تخلفی صورت گرفته حتما بررسی خواهد شد. ابتدا باید مصوبه بررسی شود و من بعید می‌دانم دانشگاهی خلاف مصوبه عمل کند. احتمالا در مصوبه‌ای که ابلاغ شده تا سقف مشخصی  به افزایش شهریه اجازه داده شده است. من جزئیات مصوبه را نمی‌دانم زیرا این بحث در شورای گسترش مطرح و در حوزه آموزش بررسی شده است.وی تأکید کرد: اما با توجه به بحث‌هایی که در این مورد در رسانه‌‌ها مطرح شده است معاونت آموزشی مسئله را حتما بررسی خواهد کرد و اگر دانشگاهی خارج از چارچوب مصوبه اقدام کرده باشد تذکر داده خواهد شد.