kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
دبیر اتحادیه بارفروشان:

قیمت میوه در سطح شهر 2 تا 3 برابر فاکتور است

قیمت میوه در میوه‌فروشی‌های سطح شهر تهران 100 درصد بیشتر و در برخی موارد دو تا سه برابر میدان تره‌بار است.


دبیر اتحادیه بارفروشان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: میوه‌فروشان سطح شهر مجازند میوه را 35 درصد بیش از قیمت فاکتور میدان تره‌بار ارائه کنند در حالی که این رقم همواره بیش از 100 درصد و در برخی موارد به بیش از 200 تا 300 درصد هم می‌رسد.
علی حاج فتحعلی ادامه داد: نظارتی بر گرانفروشی میوه در سطح شهر انجام نمی‌شود و به همین دلیل میوه گران به دست مردم داده می شود.
وی افزود: تعزیرات و سازمان بازرسی باید بر گرانفروشی سطح شهر نظارت کنند، اما هم نیروهای آنها کفاف نمی‌دهد و هم زیاده‌خواهی برخی افراد آنقدر زیاد است که نمی‌توان مقابله کرد.حاج فتحعلی تصریح کرد: به تازگی میوه‌فروشان و مسئولان این صنف گرانفروشی در میدان میوه و تره‌بار را مطرح می‌کنند و آن را دستاویزی برای بالا بردن قیمت عنوان می‌کنند، اما حدود یک هفته است که طرح نظارت بر فاکتورهای فروش میدان مرکزی میوه و تره‌بار اجرا می‌شود.وی افزود: در این طرح ماموران ناظر بر فاکتورهای فروش در هر درب خروجی این میدان مستقر هستند و نظارت می‌کنند.دبیر اتحادیه بارفروشان تاکید کرد: بر اساس این طرح، ندادن و نگرفتن فاکتور فروش هر دو جرم است و با متخلفان برخورد می‌شود.
حاج فتحعلی تاکید کرد: اگر میوه‌فروشان می‌خواهند واقعیت روشن شود، فاکتورهای فروشی که از میدان میوه و تره‌بار گرفته‌اند، را در معرض دید خریداران قرار دهند که روشن‌تر خواهد شد.