kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵

تاکید رئیس پلیس راهور بر یکپارچگی امداد و نجات جاده‌ها

رئیس پلیس راهور ناجا بر یکپارچگی موضوع امداد و نجات در جاده‌ها در یک سازمان مستقل تاکید کرد.


سردار اسکندر مومنی سه‌شنبه شب در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما تاکید کرد: اگر دولت و مجلس در این خصوص اقدام کنند شاهد کاهش تلفات جاده‌ای به میزان قابل توجهی خواهیم بود.
وی افزود: یکپارچگی امر امداد و نجات در جاده‌ها در قوانین دیده نشده است، حال آنکه باید یک سازمان خاص پاسخگوی این امر باشد.
مومنی گفت: در اکثر کشورها یکپارچگی در این امر وجود دارد اما در کشور ما چنین چیزی مشاهده نمی‌شود.
وی تاکید کرد: دستگاه‌هایی مثل هلال‌ احمر، مدیریت راه‌ها و راهور هم‌پوشانی کافی با یکدیگر دارند اما از آنجا که آتش‌نشانی‌ها زیر نظر شهرداری‌ها قرار دارند و در شهرها مستقر هستند، مدت زیادی طول می‌کشد تا خود را به محل بروز حادثه در جاده‌ها برسانند.
سردار مومنی وضعیت ایمنی خودروها را هم نگران‌کننده خواند و گفت: متاسفانه در این حوزه نه تنها پیشرفت نداشته‌ایم بلکه وضعیت بدتر هم شده است.
وی با اشاره به قرار داشتن 30 بالگرد در اختیار راهور برای کنترل ترافیک جاده‌ای و تخلفات احتمالی رانندگان خاطی تاکید کرد: در مراکزی که دوربین نداریم این بالگردها کمک شایانی به پلیس می‌کنند.
وی گرمای هوا، مدت زمان رانندگی، کاهش تمرکز، خواب‌آلودگی و تنش‌های ذهنی به دلیل ترافیک در جاده‌ها را از جمله عوامل افزایش آمار تصادف رانندگی در شهریورماه عنوان کرد و گفت: در شهریورماه دو هزار و 200 نفر کشته شدند در حالی که این آمار در بهمن و اسفند کمتر از نصف بوده است، البته آمار سفرها نیز به همین میزان کاهش یافته است.رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سال گذشته 28 هزار نفر در جاده‌ها کشته شدند، اما امسال این آمار به 18 هزار نفر رسیده است که درصد زیادی از این کاهش به قانون‌پذیری مردم باز می‌گردد.