kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

اخبار کوتاه


مرگ سالانه 3 هزار نفر
 در اثر سوختگی
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی اعلام کرد: سالانه نزدیک به سه هزار نفر بر اثر سوختگی در کشور جان خود را از دست می‌دهند.
محمدجواد فاطمی خاطر نشان کرد: سالانه 24 تا 28 هزار نفر از افراد دچارسوختگی‌هایی می‌شوند که نیاز به بستری دارد و تعداد سوختگی‌های سرپایی بیشتر از این ارقام است.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: به خاطر استاندارد نبودن بیمارستان‌های سوختگی، نداشتن بودجه کافی و کمبود نیروی انسانی، درمان‌های سوختگی ناقص بوده و گاهی منجر به مرگ و میر بیماران می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات سوختگی گفت: استاندارد نبودن وسایل گرمایشی و وسایل پخت و پز از جمله عوامل بروز سوختگی است.
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله انتخاب مجدد دکترای دانشگاه آزاد
دیروز عصر اسامی پذیرفته‌شدگان مرحله انتخاب مجدد دکتری تخصصی دانشگاه آزاد، اعلام شد.
دکتر علوی فاضل با اعلام این خبر به روابط عمومی معاونت بخش و پذیرش گفت: آن دسته از داوطلبانی که در مرحله تکمیل ظرفیت محل‌های جدید در مقطع دکترای تخصصی شرکت کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سایت azmoon.org  از وضعیت خود مطلع شوند.
وی تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان می‌توانند از روز شنبه با مراجعه به واحدهای پذیرفته شده، نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.
سرطان ریه
پیشتاز مرگ‌های سرطانی
رئیس هیئت‌مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران،  بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از سرطانها را مربوط به سرطان ریه دانست و تاکید کرد: سرطان ریه در مراحل اولیه قابلیت شناسایی و درمان را دارد.
بهزاد رحمانی با بیان اینکه میزان تاثیر قلیان در بروز سرطان ریه و حنجره کمتر از سیگار نیست، گفت: سرفه نخستین علامت سرطان ریه است و این در حالی است که افراد سیگاری به سرفه اهمیت نمی‌دهند. وی افزود: سرطان ریه در مراحل اولیه قابلیت شناسایی و درمان را دارد بنابراین، افزایش آگاهی عمومی و ارتقاء سطح آگاهی نقش موثری در تشخیص زودهنگام و درمان بیماری دارد.
زورگیری با کارت جعلی
وزارت اطلاعات
دو زورگیر که با ارائه کارت جعلی وزارت اطلاعات از مردم به ویژه رهگذران زورگیری و اخاذی می‌کردند دستگیر شدند.
سرهنگ عزت‌الله معانی رئیس کلانتری 106نامجو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: این دو زورگیر که هنگام بازرسی بدنی از یک شهروند در خیابان شریعتی بودند، توسط ماموران گشت این کلانتری مورد شناسایی قرار گرفتند. دو زورگیر جوان شب‌ها بدون هیچ‌گونه دلیلی جلوی رهگذران را گرفته و به نام مامور وزارت اطلاعات به بازرسی بدنی از شهروندان مشغول می‌شدند. زورگیران در مواجهه با ماموران با ارائه کارت جعلی وزارت اطلاعات قصد فریب آنها را داشتند که دستگیر شدند.