kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۶۱
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

صهیونیست‌ها در کرانه باختری به مقبره حضرت یوسف(ع) یورش بردند

در پی یورش صدها صهیونیست به مقبره حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس درگیری‌هایی میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان رخ داد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، حدود 700 شهرک‌نشین صهیونیست روز گذشته تحت تدابیر شدید امنیتی نظامیان رژیم صهیونیستی به مقبره حضرت یوسف(ع) در شرق نابلس واقع در کرانه باختری حمله کردند.
پس از این یورش وحشیانه، فلسطینیان معترض  شدند و درگیری میان شهرک‌نشینان صهیونیست و فلسطینی‌ها رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن آنان از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی استفاده کردند.در این درگیری تعدادی از معترضان فلسطینی مجروح و تعدادی نیز توسط نظامیان رژیم صهیونیستی دستگیر شدند.
از سوی دیگر خبر می‌رسد، تشکیلات خودگردان خواستار تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای پایان اشغالگری تل‌آویو شده است.
نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی اعلام کرد که اشغالگری تل‌آویو منشا تنش‌های کنونی منطقه است و باید اول این موضوع حل شود.
«رابرت سری» نماینده ویژه سازمان ملل در خاورمیانه نیز از توافق سازمان ملل با رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین برای آغاز بازسازی غزه خبر داد.
وی تصریح کرد بر اساس توافق صورت گرفته سازمان ملل باید بر روند ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه نظارت کند تا از این مصالح صرفا برای عملیات عمران و بازسازی ویرانی‌های جنگ استفاده شود. صندوق بین‌المللی پول نیز خواستار رفع محاصره غزه به منظور بهبود شرایط اقتصادی در این منطقه شد.