kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۵۶
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

بشار اسد: حامیان تروریسم مدعی مبارزه با تروریسم شده‌اند!

رئیس‌جمهور سوریه گفت: مبارزه با تروریسم باید با فشار بر کشورهایی که از تروریسم دفاع می‌کنند و داعیه‌دار مبارزه با آن هستند آغاز شود.


بشار اسد روز سه‌شنبه در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق تاکید کرد مبارزه با تروریسم باید با فشار بر کشورهایی که از تروریست‌ها دفاع می‌کنند و حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها را برعهده دارند آغاز شود.وی افزود: کشورهایی که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کنند اکنون داعیه‌دار مبارزه با تروریست‌ها شده‌اند.
رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار تاکید کرد که همکاری با سران عراق در مقابله با تروریسم نتایج مثبتی برای دو کشور و منطقه داشته است.
«فالح فیاض» مشاور امنیت ملی عراق و فرستاده ویژه نخست‌وزیر عراق نیز در این دیدار بر عمق روابط میان دو کشور و اهمیت برداشته شدن مشکلات سر راه مبارزه با تروریسم با هدف ایجاد ثبات در منطقه تاکید کرد.
این نخستین سفر یک مقام عراقی به سوریه پس از اعلام ائتلاف علیه داعش است فالح به سوریه سفر کرده تا این کشور را در جریان آخرین تحولات عراق قرار دهد.
از سوی دیگر ارتش سوریه با بمباران مواضع گروه‌های تروریستی در حومه ادلب شماری از عناصر تروریستی از جمله یکی از سرکردگان وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد را از پای درآورد.
همچنین در عملیات دیگر ارتش سوریه در شهر تلبیسه در حومه شمالی حمص سرکرده‌ گردان موسوم به ایمان بالله وابسته به ارتش آزاد به هلاکت رسید.
نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در عملیاتی در روستای الحسینیه در حومه دیرالزور 12 عنصر تروریستی را کشته و شمار دیگری را مجروح کردند. در جریان این عملیات 3 خودروی نظامی تروریست‌ها نیز منهدم شد.منابع نظامی اعلام کردند که ده‌ها تروریست عضو جبهه النصره در کمین ارتش سوریه در حومه دمشق به هلاکت رسیدند و پیشروی ارتش در حومه شمالی حماه نیز ادامه دارد.
این در حالی است که بشارالجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از تسلط گروه تروریستی جبهه النصره بر تسلیحات و تجهیزات سربازان حافظ صلح سازمان ملل در منطقه اشغالی جولان خبر داد.
سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که صدها سرباز این سازمان بخش سوری منطقه جولان را ترک کرده و به بخش تحت تصرف اسرائیل منتقل شده‌اند. سازمان ملل همچنین تاکیدکرد نیروهای مستقر این سازمان در جولان به دلیل پیشروی گروه‌های مسلح با تهدید مواجه هستند.
تسلیم شدن 176 تروریست
منابع سوری اعلام کردند 176 فرد مسلح در حومه دمشق خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند.
این افراد از جمله اشخاص مسلح و تحت تعقیب بودند که با تلاش کمیته‌های آشتی ملی خود را به نیروهای دولتی معرفی و تسلیم کردند و متعهد شدند از این پس به هیچ‌گونه اقدامی که به امنیت و آرامش سوریه آسیب وارد کند دست نزنند.
نامه به کنگره آمریکا
روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس نیز نوشت، رئیس مجلس سوریه طی نامه‌ای به کنگره آمریکا هرگونه ارسال سلاح برای گروه‌های مخالف سوریه را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت دانست و تاکید کرد که این اقدام هیچ کمکی به اتحاد سوریه نخواهد کرد.