kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

در 4 روز اعتصاب خلبانان ایرفرانس 104 میلیون دلار خسارت دید

اعتصاب خلبانان شرکت هواپیمایی ایرفرانس امروز در حالی وارد چهارمین روز خود شده است که این شرکت بیش از 104 میلیون دلار دچار ضرر شده است.


اعتصاب بیش از 3800 خلبان شرکت هواپیمایی ایرفرانس که از روز دوشنبه شروع شده امروز (پنجشنبه) در حالی وارد چهارمین روز خود شد که این اعتصاب در روزهای گذشته باعث لغو بیش از 60 درصد پروازها و ضرر بیش از 104 میلیون دلاری این شرکت بزرگ فرانسوی شده است. سهام شرکت ایرفرانس نیز در چهار روز گذشته بیش از 7 درصد افت کرده است.
خلبانان ایرفرانس در پی آنند که از طریق این اعتصاب صدای اعتراضشان را نسبت به تغییراتی که قرار است در این شرکت هواپیمایی صورت گیرد، به گوش مسئولان برسانند. اعتصابیون به نوع قرارداد و میزان حقوق و دستمزد خود اعتراض دارند و می‌گویند به رغم هشدارهای قبلی پاسخ مناسبی از مسئولین فرانسوی دریافت نکرده‌اند.
این گزارش حاکی است با تداوم اعتصاب و افزایش هزینه‌ها در ایر فرانس دولت فرانسه نیز دیروز (چهارشنبه) خواستار پایان این اعتصاب شد.
 «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی در گفت‌وگو با رادیو فرانس- اینتر اعلام کرد: «این اعتصاب که هزینه سنگینی برای اقتصاد ایرفرانس و وجهه کشور در پی دارد باید متوقف شود.»
درخواست نخست وزیر فرانسه برای پایان اعتصاب در حالی صورت می‌گیرد که «امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد فرانسه نیز در گفت‌وگویی خواستار توقف این اعتصاب شده است.
خبر دیگر از فرانسه این که کابینه مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه نیز توانست روز سه‌شنبه از پارلمان فرانسه رای اعتماد بگیرد. سه هفته پیش مانوئل والس استعفای دولت خود را با هدف ترمیم کابینه اعلام کرده بود. نخست‌وزیر فرانسه در اواخر ماه گذشته میلادی و در پی انتقاد دو تن از وزرای کابینه به سیاست‌های اقتصادی اولاند، کابینه را منحل کرد و ساعاتی پس از آن از سوی رئيس‌جمهوری مجدداً برای ترمیم کابینه ماموریت یافت.
جدیدترین نظرسنجی موسسه آیفوپ حاکی از آن بود که فرانسوا اولاند همچنان منفورترین رئيس جمهور فرانسه در بیش از 50 سال گذشته است و محبوبیت مانوئل والس نخست وزیر این کشور نیز به کمتر از 36 درصد در ماه جاری رسیده است.
افزایش نرخ بیکاری و ادامه مشکلات اقتصادی فرانسه دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو تاثیر زیادی بر کاهش شدید محبوبیت اولاند داشته است. محبوبیت والس نیز بیش از همه در بین طرفداران راستگرا کاهش داشته به طوری که در طول یک ماه میزان محبوبیت وی در بین راستگراها بیش از 15 درصد کاهش داشته است.