kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۵۲
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

اخبار کوتاه از فوتبال


نبرد حساس امید‌ها در آخرین بازی گروهی
تیم ملی فوتبال امید ایران در آخرین بازی مرحله گروهی بازی‌های آسیایی اینچئون به مصاف قرقیزستان می‌رود و شاید پیش از دیدار افتتاحیه از این بازی‌‌ها حذف شود! تیم ملی فوتبال امید ایران که شروع ضعیف و غیرقابل تصوری در بازی‌های آسیایی اینچئون داشت و 4 گل از ویتنام خورد. امروز در آخرین مسابقه مرحله گروهی به دیدار قرقیزستان می‌رود. این بازی ساعت 17 (12:30 به وقت تهران) انجام می‌شود. ایران در گروه هشتم بازی‌‌ها که تنها سه تیم دارد کنار ویتنام و قرقیزستان قرار گرفت و در شرایطی که خیلی‌‌ها 6 امتیاز قطعی را برایش کنار گذاشته بودند، اکنون در صورت شکست از قرقیزستان خیلی زود از این بازی‌‌ها حذف می‌شود. تیم امید در صورت تساوی هم با توجه به تفاضل گل منفی 3، شانس ضعیفی برای صعود دارد و حتی پیروزی بر قرقیزستان هم حکم به صعود از این گروه نمی‌دهد. با این احوال امیدواریم مربیان و بازیکنان این تیم با پیروزی قاطع در بازی فردا بتوانند حداقل تلخی‌‌های اخیر را جبران کنند. دردناک‌تر از همه این که شاید امیدهای ما پیش از افتتاحیه رسمی بازی‌‌ها که جمعه 28 شهریور برگزار می‌شود، از بازی‌‌ها حذف شده و به این ترتیب حضوری تمام تشریفاتی در رژه مراسم افتتاحیه داشته باشند!
جلسه کی روش با مربیان تیم ملی
کارلوس کی‌روش که روز سه‌شنبه قرارداد سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران را امضا کرد دیروز با مارکار آقاجانیان و مهرداد خانبان، دو دستیار ایرانی‌اش جلسه داشت تا گزارشی از مسابقات برگزار شده لیگ برتر و مسایل فنی آن‌ها را دریافت کند. در این جلسه لوسیانو و دن‌گاسپار که سه شنبه شب وارد تهران شدند، هم حضور داشتند.
لیست جدیدی از کارت‌های معافیت باطل شده در راه است
غلامرضا بهروان درباره اینکه  به جز دو لیست 13 و 12 نفره اعلام شده، لیست جدید بازیکنانی که کارت‌های معافیت‌شان باطل شده چه زمانی منتشر خواهد شد، اظهار داشت: لیست جدید نظام وظیفه در راه است و به احتمال فراوان هفته آینده اعلام خواهد شد تا متخلفان مشخص شوند.
آخرین وضعیت کریمی و پولادی از زبان درخشان
سرمربی تیم پرسپولیس می‌گوید پولادی مشکل سربازی دارد و اگر مساله‌ او حل نشود، باید به فکر جایگزینی برای این بازیکن بود.درخشان روز گذشته در بخش دیگری از صحبت‌هایش به آخرین وضعیت کریمی اشاره کرد و گفت: باید از علی کریمی تشکر کنم که جواب ما را می‌دهد و توانستیم چند بار با او صحبت کنیم. اینکه چگونه به ما کمک خواهد کرد، موضوعی است که کریمی فرصت خواسته تا درباره‌اش فکر کند اما بهترین راه را برای کمک گرفتن از او انتخاب خواهیم کرد. تلاش‌مان این است که راهی را در پرسپولیس ایجاد کنیم تا کریمی یک نیم‌فصل در کنار تیم باشد و اگر قرار به بازی نکردنش‌ هم باشد فرصتی ایجاد خواهیم کرد که به خوبی از پرسپولیس خداحافظی کند چرا که کریمی یک بازیکن بزرگ در فوتبال کشورمان است.
صحبت‌های مدیرعامل سابق درخصوص اسناد استقلال
مدیرعامل سابق استقلال می‌گوید مدارکش را تنها به افشارزاده تحویل می‌دهد و نمی‌داند بر سر اسنادی که قبلا به باشگاه داده، چه آمده است. فتح الله‌زاده در پاسخ به این سوال که این اسناد دقیقا چه چیز مبهمی را قرار است شفاف کند،‌ بیان کرد: هیچ چیز مبهمی وجود ندارد. روزی که از استقلال رفتم، صورت‌های مالی را ارائه دادم و چیز مبهمی باقی نماند. حالا نمی‌دانم اسناد را گم کرده‌اند یا چیز دیگری شده اما همیشه از این اسناد یک کپی نگه می‌دارم و با آن‌ها به باشگاه می‌روم.
تسویه حساب مالی با مربیان پرسپولیس
باشگاه پرسپولیس با دستیاران علی دایی تسویه حساب کرد. بر همین اساس سیاسی در روزهای اخیر با تک‌تک دستیاران دایی (افشین پیروانی، محمد دایی، رضا فروزانی، جواد منافی، بهزاد غلامپور و محمدرضا مولایی) تسویه حساب کرد و در حال حاضر طلب خود دایی باقی مانده که بستگی به زمان حضور او در باشگاه و نحوه توافق با مسئولان دارد.
جلسه بی‌نتیجه در خصوص حق پخش
علی کفاشیان جلسه‌ای را با مسئولان شورای امنیت کشور در خصوص مساله حق پخش تلویزیونی برگزار کرد اما این جلسه نتیجه‌ای در بر نداشت.قرار است تا 10 روز آینده جلسه‌ دیگری در این خصوص برگزار شود.
بازگرداندن مدیر تدارکات تیم امید به تهران
شورای المپیک آسیا (OCA) روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مدیر تدارکات تیم فوتبال المپیک ایران به علت تخلفی که مرتکب شده از حضور در محل برگزاری بازی‌های آسیایی، دهکده بازی‌‌ها و هتل‌های واقع در اینچئون منع شد. OCA از کمیته ملی المپیک ایران خواسته این فرد خاطی را به خانه بازگرداند.