kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴

کوتاه از ایران


مقابله با بیکاری
اصفهان - فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت هنوز نتوانسته سیاست‌های مقابله با بیکاری را به خوبی اجرایی کند.
محسن صرامی فروشانی گفت: سیاست‌های دولت در زمینه کاهش بیکاری تاکنون موثر نبوده و مسئولان باید در زمینه اشتغال فقط شعار ندهند، بلکه برنامه‌هایشان را به اثبات برسانند.
وی اظهار کرد: دولت باید یک گزارش شفاف از اقدامات خود در این زمینه ارائه دهد.
رتبه ایران در کسب و کار
شهرکرد- فارس: سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران گفت: ایران در فضای کسب و کار در جهان رتبه و وضعیت نامطلوبی دارد که در این بین رتبه 152 جهان را به خود اختصاص داده است.
ابوالفضل کوده‌ای در همایش سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در چهار‌محال‌وبختیاری، اظهار کرد:  حضور هیئت‌های سرمایه‌گذاری در کشور در طی سال‌های اخیر هفت برابر شده است.
وی با اشاره به اینکه معضل اصلی در سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انتقال سرمایه‌ با توجه به تحریم‌های صورت گرفته بوده است، بیان داشت: در سرمایه‌گذاری داخلی باید ظرفیت‌ها شناسایی شود.
اختصاص اعتبار به جنگل‌کاری
سمنان -  ایرنا: رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال با حمایت رئیس هیئت دولت 50 درصد اعتبارات این سازمان به طرح‌های جنگل‌کاری و توسعه جنگل‌ها اختصاص یافته است.
«رضا احمدی» افزود: این طرح‌ها با مشارکت مردم و با نگاه و رویکرد اقتصادی شامل استفاده از گونه‌های جنگلی نظیر سماق، زرشک و... اجرا می‌شود. وی مبارزه با خشکیدگی بلوط در منطقه زاگرس ایران را از دیگر برنامه‌ها بیان کرد و اظهار داشت: بیش از یک میلیون و 131 هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این منطقه دچار آفت و انواع بیماری‌ها شده است.
وی توسعه 80 هزار هکتار با تولید قریب 30 میلیون اصله نهال را از برنامه‌های جنگل‌کاری امسال بیان کرد و گفت: تاکنون بیش از 9 میلیون اصله نهال تولید شده و با این برنامه حجم تولید نهال برای توسعه جنگلی امسال به قریب 40 میلیون اصله می‌رسد.
بدهی دولت به بخش خصوصی
اصفهان - فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس از تعیین تکلیف نهایی بدهی‌های دولت به بانک مرکزی در هفته آینده خبر داد.
حمیدرضا فولادگر گفت: بدهی دولت به بانک مرکزی 80 هزار میلیارد و بدهی به بخش غیردولتی 48 هزار میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: لایحه رفع موانع کسب و کار و تولید در کمیسیون مشترک مجلس در 6 محور مورد بررسی قرار گرفت که نحوه تسویه بدهی‌های دولت به پیمانکاران و بانک مرکزی، نحوه تقویت تولید از طریق منابع بانکی و محدودیت فعالیت‌های بنگاه‌داری بانک‌ها، مسائل ارزی و نرخ ارز، تقویت بازار سرمایه، حمایت‌های مالیاتی از تولید و مسائل مربوط به بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی و فناوری‌های نوین 6 محور مورد بررسی در این لایحه بود.
فولادگر بیان کرد: این لایحه به طور کامل بررسی اما مرحله نهایی شدن آن به آغاز جلسات کمیسیون‌ها در مجلس موکول شد.
تعمیر بزرگ‌ترین شناور لایروب
بندرعباس- فارس: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از آغاز پروژه تعمیرات یکی از بزرگ‌ترین شناورهای لایروب با وزن 600 تن بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی برای نخستین بار در سطح بنادر کشور خبر داد.
محمدرضا پوررجبی گفت: شناور لایروب «ذوالفقار» که از جمله قوی‌ترین و بزرگ‌ترین لایروب‌های موجود در کشور است، برای انجام تعمیرات اساسی و زیرآبی بر روی سرسره تعمیراتی بندر شهید رجایی مستقر شد.
وی با اعلام اینکه پروژه تعمیرات شناور ذوالفقار طی 60 روز کاری انجام خواهد شد، اضافه کرد:‌ این پروژه تا اواخر آبان ماه سال جاری به پایان خواهد رسید.