kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷

حمایت وزیر ارشاد از برگزاری نمایشگاه «رهایی غزه» در سایر کشورها(اخبار ادبی و هنری)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه «رهایی غزه» گفت: آثار هنرمندانی که در نمایشگاه «رهایی از غزه» وجود دارد به خوبی آرمان‌های مردم فلسطین و وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است.


علی جنتی صبح دیروز در بازدید از نمایشگاه «رهایی غزه» که در فرهنگسرای نیاوران برپا است، با ابراز تاسف از کم‌توجهی بسیاری از مجامع بین‌المللی نسبت به وحشی‌گری‌های اسرائیل در غزه، افزود: هنرمندانی که آثار نمایشگاه «رهایی از غزه» را خلق کرده‌اند افرادی هستند که با انگیزه‌های معنوی این اقدام شایسته را انجام داده‌اند و کار آنها جای تقدیر دارد.
جنتی ادامه داد: وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از این نوع فعالیت‌ها هم به صورت مادی و هم به صورت معنوی است. باید شرایطی را فراهم کرد تا این نوع نمایشگاه‌ها در نقاط مختلف دنیا از جمله اروپا، برخی کشورهای عربی و شرق آسیا برگزار شود تا از این طریق دیگر ملت‌های جهان هم با هنر کشور ایران آشنا شوند و هم با مظلومیت مردم فلسطین آشنایی بیشتری یابند.
وی با اشاره به برخی تاثیرات برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی افزود: متاسفانه برخی رسانه‌های غربی نسبت به حادثه جنگ در غزه و کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در این مدت عکس‌العملی نشان ندادند و سعی کردند از این ماجرا آرام آرام عبور کنند؛ ولی وظیفه همه کسانی که به ارزش‌های اخلاقی و انسانی معتقدند این است تا پیام مظلومیت این مردم را به همه دنیا منتقل کنند.