kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۵۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

نقد عملکرد دولت جنبه اصلاح‌ داشته باشد 

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: دولت باید نظرات دینی را از مراکز دینی و مرجعیت بگیرد و اگر نقدی برعملکرد دولتمردان وجود دارد، باید اصلاح‌گرایانه باشد.


به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی، در دیدار حجت‌الاسلام داود نمازی، مشاور وزیر کشور در امور روحانیت و ائمه جمعه و جماعات خطاب به وی گفتند: شما در واقع نماینده روحانیت در وزارت کشور هستید و امیدوارم رابطه سازنده‌ای با مراجع تقلید و علما داشته باشید که برای عالم اسلام و مملکت مفید واقع شود.
معظم‌له تصریح کردند: انتخاب نماینده برای تعامل با مراجع و علما روش خوبی است و امیدوارم همه وزارتخانه‌‌ها چنین روشی را به کار ببرند.
ایشان، تبادلاتی که بین روحانیت و مسئولان انجام می‌شود را برای نظام اسلامی مفید دانست و تاکید کردند: ممکن است مراجع و علما نظراتی در مورد اداره کشور داشته باشند که از طریق نمایندگان آنها می‌توانند مطالب خود را منتقل کنند. البته وزیر کشور و سایر مسئولان تنها نباید به انتخاب مشاور و شنیدن نقطه نظرات مراجع و علما بسنده کنند، بلکه باید هر از گاهی به دیدار مراجع و علما بروند.
ایشان با بیان این که وزیر کشور باید از خداوند استمداد کند که خدای نکرده در این کشور حرکتی انجام نشود که مورد رضایت خداوند نباشد، ابراز داشتند: دولت باید نظرات دینی را از مراکز دینی و مرجعیت بگیرد و اگر نقدی برعملکرد دولتمردان وجود دارد، باید اصلاح‌گرایانه باشد.