kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۳۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۳
چمران خبر داد

انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به امام خمینی(ره) پس از احداث فاز دوم

رئيس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امکان انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تا اتمام و تکمیل فاز دوم این فرودگاه امکان‌پذیر نیست.


مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در توضیح مباحث مطرح در رابطه با انتقال فرودگاه مهرآباد با اشاره به برخورداری تمامی شهرهای دنیا از 2 فرودگاه محلی و بین‌المللی، اظهار داشت: هر چند فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در خارج مرکز شهر واقع شده اما متاسفانه فرودگاه مهرآباد در داخل شهر قرار گرفته که این موضوع از نظر شهرسازی خلاف طرح جامع است.
وی تصریح کرد: تبدیل محل فعلی فرودگاه مهرآباد به مراکز درمانی، آموزشی، فضای سبز و سایر اماکن مورد نیاز زندگی شهری جز مسکونی به دلیل جاذب جمعیت بودن آن در طرح جامع پیش‌بینی شده اما باید در نظر داشت که انتقال فرودگاه مهرآباد مستلزم ایجاد فرودگاه محلی است چرا که در شرایط کنونی امکان انتقال پروازهای فرودگاه مهرآباد به فرودگاه بین‌المللی  حضرت امام(ره) به دلیل کمبود امکانات ناشی از تعدد پروازهای آن امکان‌پذیر نیست.
وی با تاکید بر آلودگی صوتی که فرودگاه ایجاد می‌کند، افزود: آلودگی هوا و ترافیک ناشی از رفت و آمد به این منطقه نیز از دیگر عواملی است که ضرورت انتقال فرودگاه مهرآباد را دو چندان می‌سازد ضمن اینکه به دلیل ساخت یک ساختمان در سال‌های گذشته از بدهی‌هایی نیز به دلیل عدم پرداخت عوارض به شهرداری تهران برخوردار است که همین مسئله در چند سال گذشته منجر به حکم دادگاه برای تعطیلی آن شد.
رئيس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قطعا مهرآباد مکان مناسبی برای استقرار فرودگاه نیست، افزود: از سوی دیگر باید در نظر داشت امکان انتقال پروازها به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز با تکمیل و اتمام فاز دوم این فرودگاه امکان‌پذیر نیست ضمن اینکه پس از ساخت و ساز فاز دوم فرودگاه بین‌المللی نیز تنها می‌توان بخشی از پروازها را به آن منتقل نمود که این امر به معنای ضرورت ایجاد فرودگاه محلی است.
چمران در پایان گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق و اجرای سریع در کمتر از 10 سال این مشکل رفع خواهد شد اما آن چه مهم است این موضوع یک اقدام فنی است و قابل تخمین و برآورد نیست.