kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
امام جمعه همدان:

اعتبارات تشکل‌های قرآنی متناسب با فعالیت‌ها تخصیص یابد

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اعتبارات تشکل‌های قرآنی، متناسب با فعالیت‌های آنها تخصیص یابد.

همدان- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان افزود: دقت در هزینه کردن بیت‌المال لازم و ضروری است و لذا باید حمایت‌های مالی از تشکل‌های قرآنی، متناسب با گستردگی و نوع کار و فعالیت‌های تاثیرگذارشان، انجام بگیرد.
وی ادامه داد: تشکل‌ها و هیئات باید توسط افراد مذهبی با سابقه و قدیمی مدیریت و هدایت شوند و حضور بزرگان و پیشکسوتان در این تشکل‌ها و هیات‌ها- علاوه بر مدیریت و هدایت جوانان، مانع برخی سوءاستفاده‌های دشمنان نیز می‌شود.
فاضل عبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه، اعلام کرد: پیش‌نویس سند چشم‌انداز توسعه فعالیت‌های قرآنی استان در دست تهیه است که در قالب این سند مجموعه وظائف و اقدامات دستگاه‌های متولی این امر مشخص خواهد شد.وی افزود: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن‌ کریم تا سال 1404 در سطح کشور، برای هر استان سهمیه‌ای درنظر گرفته شده که سهم استان همدان، تربیت 4714 نفر حافظ قرآن است.
عبادی یادآور شد: دراین طرح، هر حافظ قرآن حداقل باید سه جزء را حفظ کند و تا سال 1404 نیز سالانه 717 دانشجوی حافظ قرآن کریم تربیت کنیم. همچنین جواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن کریم همدان نیز گفت: پنج طرح قرآنی با پیش‌بینی 780 میلیون ریال اعتبار برای اجرا در استان درنظر گرفته شده است.
وی افزود: طرح تربیت معلم و مربی قرآن برای روستاها، آموزش رایگان 300 نفر از کارکنان دولت، آموزش تخصصی قاریان ممتاز، طرح ملی تلاوت دانش‌آموزان مستعد زیر 16 سال جهت تربیت قاری و همایش مجمع اساتید قرآن استان، برنامه‌ها و طرح‌های پیش‌بینی شده برای استان همدان هستند.