kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

معاون وزیر کشور: توزیع جمعیت و امکانات در کشور متوازن نیست

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه توزیع جمعیت و امکانات در کشور متوازن نیست، گفت: ادامه این وضعیت در بلندمدت کشورمان را با چالش‌های جدی روبه‌رو می‌سازد.


«هوشنگ خندان‌دل» در نشست شورای اداری استان قزوین افزود: برای حل این مشکل باید نظام‌های غیرمتمرکز را در دستور کار خود قرار دهیم تا همه نقاط کشور به‌طور متوازن از رشد و توسعه برخوردار شود.
وی با تأکید بر اینکه نباید به‌گونه‌ای برخورد کنیم که بخش‌هایی از کشور از دستیابی به درآمدهای مناسب محروم بمانند، اظهار کرد: برای دوری از این موضوع توجه به حل مشکلات شهرهای کوچک راه‌حل خوبی است که می‌تواند روند توزیع جمعیت در کشور را نیز مناسب‌سازی کند.
این مسئول از اصلاح قوانین و مقررات و وضع قوانین جدید و موردنیاز به عنوان راهکاری برای برون رفت از مشکلات حوزه شهری و تناسب بخشی به توزیع جمعیت در کشور یاد کرد و هشدار داد اگر در این حوزه با روش‌های قدیمی پیش برویم قادر به پاسخگویی به نیازها نخواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال ارائه خدمات بیشتر به شهرهای کوچک مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: در این راستا امسال 10 هزار میلیارد ریال به منظور خرید تجهیزات از جمله خودرو، نردبان، تأسیسات آتش‌نشانی و دیگر وسایل موردنیاز شهرهای کوچک اختصاص یافته است.
خندان دل همچنین از راه‌اندازی پلیس شهر با همکاری نیروی انتظامی و صندوق توسعه به عنوان دیگر اقدامات اولویت‌دار در حوزه مدیریت شهری یاد کرد و اظهار داشت: این کار با هدف ارتقای نظم و امنیت و آسایش شهروندان پیگیری می‌شود.
این مسئول در پایان بر استفاده مناسب از منابع مالی از محل مالیات بر ارزش افزوده توسط شهرداری‌ها تأکید کرد و در پایان گفت: مالیات ارزش افزوده یکی از منابع تأمین منابع مالی شهرداری‌هاست که شهرهای کوچک نیز باید از آن به شکل شایسته بهره‌مند شوند که برای تحقق این مهم درحال برنامه‌ریزی هستیم.