kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۹۲
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶

3700 میلیارد ریال اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: امسال 3700 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌‌های وزارت نیرو به منظور احیای تدریجی دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.


«کیومرث دانشجو» درجریان بازدید از روند اجرای طرح سدخاکی بابا احمد چالدران افزود: این اعتبار در راستای مصوبات ستاد راهبردی احیای دریاچه ارومیه برای طرح‌های مصوب وزارت نیرو درزمینه نجات دریاچه ارومیه منظور شده است.وی یادآور شد: دولت ووزارت نیرو برای احیای دریاچه ارومیه اقدامات بسیار موثری انجام داده‌اند و با تشکیل ستاد راهبردی، مصوباتی را در 18 ماده تصویب کرده‌اند.
وی افزود: انتقال آب از حوضه‌های آبی استان، لایروبی مسیرهای منتهی به دریاچه، کنترل منابع آب زیرزمینی و سطحی و عدم برداشت اضافی از منابع آب، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی و برای مصرف بهینه و نصب‌ ابزارهای کنترل درمنابع آبی استان از جمله طرح‌های مصوب بخش منابع آب برای احیای دریاچه ارومیه است.وی اظهارکرد: برای احیای دریاچه ارومیه همکاری و مشارکت مردم بویژه کشاورزان لازم است و باید در این زمینه همه نهایت همکاری را داشته باشند.
«کریم حسین‌زاده» فرماندار چالدران هم در این بازدید گفت: امسال با تلاش و پی‌گیری‌های لازم، 40 میلیارد ریال اعتبار برای شروع مجدد عملیات اجرایی سد بابا احمد اختصاص یافته است و پیش‌بینی می‌شود با تلاش پیمانکار این سد دهه فجر امسال آماده بهره‌برداری شود.