kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی:

هیچ نقطه مرزی کشور مشکل امنیتی ندارد

جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: هیچ نقطه مرزی کشور از جمله مرزهای غربی با مشکل امنیتی روبه‌رو نیست و تاکنون مورد مشکوک امنیتی مشاهده و گزارش نشده است.


سرتیپ دوم «احمد گراوند» در مرزن‌آباد چالوس، افزود: با توجه به استفاده از تجهیزات و فناوری‌های نوین در برقراری امنیت در مرزهای کشور هیچ نقطه‌ای از مرزهای کشور به ویژه مرزهای غربی با مشکل امنیتی مواجه نیست.
وی اظهار کرد: خلأهای نوار مرزی کشور با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کشور پوشش‌ داده می‌شود و اجازه هیچ‌گونه تعرض به خاک میهن اسلامی را از سوی دشمنان نمی‌دهیم.
وی افزود: امروز با اجرای طرح‌های گشت و کمین از سوی نیروهای سپاه، ناجا، همکاری مرزنشینان و سربازان گمنام امام زمان(عج) تمامی خلأهای مرزی به ویژه در مناطق شرقی، جنوب شرقی، غرب و شمال غربی کشور به طول کامل پوشش داده می‌شود، اما برای پوشش بهتر و کامل‌تر خلأهای مرزی نیازمند اعتبارهستیم.
جانشین مرزبانی نیروی انتظامی گفت: با این وجود در سال جاری نیز اقداماتی از جمله ساخت تعدادی برجک، پاسگاه و بیش از 200 کیلومتر راه مرزی در جنوب شرق کشور انجام شده که باید این فعالیت گسترش یابد.
گراوند افزود: اکنون برخی از مناطق مرزی کشور فاقد جاده، پاسگاه و برجک است، هرچند با اجرای طرح‌های گشت و کمین خلأهای مرزی پوشش داده می‌شود، اما در صورت تخصیص اعتبارات لازم و ساخت جاده مرزی، برجک و پاسگاه در چنین شرایطی شاهد استقرار دائمی نیروهای مرزبانی و در نهایت امنیت پایدارتر در منطقه خواهیم بود.