kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
رئیس کمیسیون شورا‌ها خبر داد

قطعی شدن افزایش 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اضافه شدن 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعی است.


امیر خجسته رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس در بیست و دومین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور که در همدان برگزار شد، با بیان اینکه انتقال پایتخت که نیاز مبرم کشور است در داخل کمیسیون به بحث گذاشته شده، اظهار داشت: انتقال پایتخت نیاز به کار کارشناسی بسیار دقیقی دارد و مورد توجه مسئولان دولت نیز هست. خجسته با اشاره به اینکه تهیه قوانینی برای شوراهای اسلامی شهر و  روستا نیز در حال پیگیری است، افزود: شوراهای اسلامی  شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی تلقی می‌شوند و کار آنان قانون‌گذاری و استفاده از خرد جمعی است و نباید در امور اجرایی دخالت کنند.
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه افزوده شدن 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی قطعی است، ادامه داد: بنا بر قانون در هر 10 سال باید 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزوده شود که در حال حاضر 17 سال است این اتفاق روی نداده است.
مواجهه با فاجعه ساخت و سازهای غیرمجاز
به گزارش فارس، محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز در بیست و دومین نشست ملی مدیران کل دفاتر امور روستایی استانداری‌های سراسر کشور، با اشاره به اینکه مسائل مربوط به روستا و فضای سبز یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: برای حفظ زمین‌های کشاورزی، منابع طبیعی و جنگل‌‌ها باید جدیت بیشتری به خرج داد. وی با تأکید بر اینکه روز به روز به میزان ساخت و سازهای غیرمجاز افزوده می‌شود، گفت: در طول 9 ماه گذشته درباره ساخت و سازهای غیرمجاز در کمیسیون اصل 90، ورود پیدا کردیم و با یک فاجعه بزرگ رو به رو شدیم.
نماینده مردم کبودرآهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارگروه ویژه‌ای برای اخذ تدابیر لازم در راستای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز ایجاد شده است.
وی با تأکید بر اینکه ساخت و ساز‌ها و تغییر کاربری‌‌ها در برخی از روستاها، 15 درصد آمار کمی و 90 درصد آمار ریالی را در بر می‌گیرد، اظهارکرد: در برخی از مناطق به ویژه روستاهای اطراف تهران یک تغییر کاربری باعث  ایجاد ارزش افزوده بالایی خواهد شد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به یک زمین خوار بزرگ تبدیل شده، خاطرنشان کرد: اوقاف ادعای موقوفه بودن  زمین‌های منابع طبیعی را می‌کند ولی در حالیکه برخی از آن‌ها را اجاره داده و مجوز ساخت و‌ساز صادر کرده است.