kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۵۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
امام جمعه قم:

نظم نوینی با محوریت ایران در حال شکل‌گیری است

امام جمعه قم با تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیئت دولت و اعضای مجلس خبرگان گفت: نظم جهانی مورد نظر استکبار متزلزل شده است و مسئولان باید درک درستی از شرایط بین‌المللی داشته باشند.

قم - خبرنگار کیهان:

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد افزود: داشتن نگاه کلان، جامع و بلند نسبت به اوضاع جهانی از دیگر محورهای سخنان رهبری بود که هم مطابق به واقع و هم راهگشای بسیاری از مسائل عرصه سیاست خارجی است.
وی به بخش دیگری از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فرو ریختن دو پایه نظم مورد نظر استکبار گفت: پایه‌های سیاسی و نظامی و ارزشی و فرهنگی نظم  استکباری پس از 70 سال و با پیدایش انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به لرزه درآمد و اینک توان تحمیل نگاه خود را بر جهان از دست داده است. وی افزود: در جهان امروز شعارهای پررنگ و لعاب آزادی و دموکراسی آمریکایی با ساقط کردن 50 دولت در جهان و روی کار آوردن نظام‌های دست‌پرورده خود رنگ باخته و سیاست نظامی‌گری آنها با شکست در ویتنام و غزه توان خود را از دست داده است.
سعیدی گفت: امروز نظم نوینی با محوریت جمهوری اسلامی ایران در حال شکل‌گیری است.
خطیب جمعه قم با اشاره به نگاه برخی از سیاستمداران مبنی بر اینکه باید در مقابل استکبار تسلیم شد گفت: نباید واقعیت‌های بین‌المللی را واژگون تحلیل کرد که در آن صورت درک درستی از امور بین‌الملل نخواهیم داشت و در تدابیرمان دچار خطا خواهیم شد. متولی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: همه امیدواریم که دولت محترم با نگاه ویژه موضوع دانشگاه‌ها و هدایت آنها به سوی کسب تولید علم و فناوری را مد نظر قرار دهد و زمینه ارتقای هرچه بیشتر این بخش را فراهم آورد.
امام جمعه قم در ابتدای این خطبه به شهادت شهید مدنی اشاره و از شخصیت وی تجلیل کرد. وی همچنین دهه کرامت و برگزاری پرمحتوای این دهه را در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت علیه‌السلام ارزیابی کرد و از همه کسانی‌ که در برگزاری هرچه باشکو‌ه‌تر این دهه تلاش کردند قدردانی کرد.