kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
در جلسه هیئت دولت مصوب شد

اختصاص 651 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به زلزله‌زدگان ایلامی

دولت با اختصاص مبلغ 651میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و جبران خسارت و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی خسارات ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد.


در این جلسه معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری گزارشی در خصوص سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان به هیئت وزیران ارائه داد.
رئیس جمهور در این جلسه، تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان را از سیاست‌ها و اولویت‌های دولت برشمرد و حضور موفق کشور در رقابت جهانی را در گرو توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و بر تجاری‌سازی و برندسازی و عبور از مقاله‌نویسی تأکید کرد.
وی همچنین بر بهره‌گیری از همکاری‌های کشورهای دیگر در شکل‌دهی و توسعه شهرک‌های علمی تأکید کرد و حمایت جدی دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان را اعلام و کلیه دستگاه‌های اجرایی را به همکاری با معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری در این مورد توصیه نمود.
در ادامه، گزارش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره وضعیت مسکن روستایی به دولت ارائه شد. هیئت وزیران جهت نوسازی و بهسازی 200 هزار واحد روستایی در سال 1393، با اختصاص سقف 150 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای هر واحد موافقت کرد.  دولت با اختصاص مبلغ 651 میلیارد ریال اعتبار جهت بازسازی و جبران خسارت و کمک به بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تأمین لوازم خسارت دیده ناشی از زلزله اخیر در استان ایلام موافقت کرد و همچنین با تصمیم دولت مبلغ یکهزار و 657 میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت نیز به آسیب‌دیدگان ناشی از این زلزله اختصاص یافت.