kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
عزیمت وزیر خارجه به 3 کشور اروپایی

ظریف با اشتون در بروکسل دیدار کرد

محمدجواد ظریف که در رأس هیاتی عازم اروپا شده است دیروز در بروکسل با کاترین اشتون، درباره مذاکرات هسته‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.



وزیر خارجه کشورمان بامداد روز دوشنبه در رأس هیاتی برای ملاقات با مقامات بلژیکی و همچنین کاترین اشتون راهی بروکسل شد. در سفر اروپایی وزیر خارجه  معاونان وی از جمله سیدعباس عراقچی، مجید تخت‌روانچی، مرضیه افخم و تعدادی دیگر از کارشناسان و مقامات وزارت خارجه حضور دارند.
ظریف دیروز(دوشنبه) در اولین دور از این سفر  وارد شورای اروپا در بروکسل شد و در این محل با هرمان ون رمپوی رئیس اتحادیه اروپا دیدار کرد.
ظریف بعد از دیدار با رئیس اتحادیه اروپا به همراه معاونانش عراقچی و تخت‌روانچی در ناهار کاری با کاترین اشتون حاضر شد. در این دیدار  آخرین تحولات و مواضع دوطرف درباره اختلاف‌نظر‌ها و موضوعات مورد بحث برای رسیدن به توافق جامع مورد بررسی قرار گرفت.
در دیدار ظریف و اشتون همچنین درباره زمان دقیق دور بعدی مذاکرات ایران و ١+٥ که قرار است در  نیویورک  برگزار شود رایزنی شد.
کاترین اشتون به تازگی جای خود را به وزیر خارجه ایتالیا به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا داده است اما براساس گزارش رسانه‌های خارجی، اشتون با توجه به حساسیت مذاکرات هسته‌ای به عنوان نماینده اتحادیه اروپا در گروه 1+5 و همزمان نماینده 1+5 در مذاکرات با ایران باقی می‌ماند.
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه به لوکزامبورگ و سپس به ایتالیا سفر خواهد کرد.ظریف فردا (چهارشنبه) نیز در رم ضمن دیدار با فدریکا موگرینی، همتای ایتالیایی و مسئول بعدی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و دیگر مقامات این کشور به گفت‌وگو می‌پردازد. این سفر به دعوت وزیر خارجه ایتالیا صورت گرفته و دومین سفر ظریف به رم خواهد بود.