kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
در حضور بشار اسد

دولت جدید سوریه سوگند یاد کرد

بشار اسد پس از مراسم ادای سوگند کابینه جدید سوریه اعلام کرد دولت جدید باید با رویکرد جدید از مشکلات آینده عبور کند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، رئیس جمهور سوریه پس از سوگند دولت جدید این کشور گفت: موفقیت کار دولت جدید مرهون جلب اعتماد مردم است.
وی افزود، اولین چالش پیش روی دولت که برای شهروندان سوری بسیار حائز اهمیت است موضوع امنیت و جنگ علیه گروه‌های تروریستی است که وزارت دفاع و ارتش و نیروهای مسلح در بالاترین سطح در حال انجام آن هستند.
بشار اسد همچنین تأکید کرد که دولت باید به راه خود برای تضمین ادامه خدمات اساسی و حمایت از بخش‌هایی از جمله بخش کشاورزی، صنعتی و فرهنگی که نقش اساسی در مقاومت سوریه دارند را ادامه دهد.
«وائل الحلقی» نخست‌وزیر سوریه به همراه کابینه‌اش در مقابل بشار اسد سوگند یاد کردند.
در کابینه جدید سوریه وزارتخانه جدیدی به نام وزارت «توسعه اداری» تشکیل شده که مسئولیت آن به «حسان النوری» نامزد انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه واگذار شده است.
وائل الحلقی، «ولید المعلم»، «عمران الزعبی» و «علی حیدر» به ترتیب در سمت‌های نخست‌وزیر، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه، وزیر اطلاع‌رسانی و وزیر امور آشتی ملی سوریه ابقا شدند.
نخست‌وزیر سوریه پس از مراسم ادای سوگند اعلام کرد که دولت جدید وظیفه دارد نیازهای شهروندان و منافع آنها را تأمین کند و علاوه بر آن باید همه مستلزمات مقاومت مردم سوریه از جمله حمایت ارتش و نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریسم و بازگشت امنیت به همه اراضی سوریه فراهم شود.
از سوی دیگر خبر می‌رسد نیروهای ارتش سوریه گروه‌های مسلح تروریستی را وادار به عقب‌نشینی از دو منطقه نظامی «وادی الضییف» و «الحامدیه» از توابع استان ادلب در شمال غربی سوریه کردند.
نیروهای ارتش در عملیات خود از شیوه کمین و محاصره تروریست‌ها استفاده کردند که در نتیجه آن تعداد زیادی را به هلاکت رسانده و شماری از تروریست‌ها را نیز به فرار واداشتند.
این در حالی است که عناصر تکفیری از روز یکشنبه حملات خمپاره‌ای خود به مناطق مختلف دمشق را آغاز کردند که با واکنش متقابل نیروهای ارتش مواجه شدند و اکنون نیز درگیری‌های شدیدی در اطراف پایتخت ادامه دارد.
این درگیری‌ها در حالی ادامه دارد که منابع سوری روز شنبه نیز از به هلاکت رسیدن دستکم 255 تروریست تکفیری در حومه دمشق در عرض 48 ساعت خبر داده‌اند.