kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

تظاهرات سراسری انقلابیون بحرینی برای آزادی زندانیان سیاسی

مردم بحرین بار دیگر با برگزاری تظاهرات، سرنگونی آل‌خلیفه را خواستار شدند.


تظاهرات یکشنبه شب بحرینی‌ها در شهر منامه و دیگر مناطق این کشور از جمله «المعامیر»، «القدیم»، «السنابس» کرزکان برگزار شد و تظاهرکنندگان شعار «ملت خواستار سرنگونی حکومت است» را سر دادند.
تظاهرکنندگان همچنین ضمن محکوم کردن احکام ظالمانه قضایی صادر شده علیه زندانیان با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی همه فعالان سیاسی بحرینی شدند که مدتهاست در داخل زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.
دستگاه قضایی بحرین اخیرا یکی از عکاسان خبری بحرین را به اتهام آنچه «حمله به نیروهای امنیتی» عنوان کرده به 10 سال زندان محکوم کرده است.
نیروهای امنیتی بحرین «مریم الخواجه» فعال حقوق‌بشر را هنگام ورود به کشور در فرودگاه دستگیر کردند. به گزارش تسنیم «عبدالهادی الخواجه»، پدر مریم به اتهام توطئه علیه کشور و تحریک مردم برای برپایی تظاهرات ضددولتی از سال 2011 در بازداشت به سر می‌برد و در حال حاضر دست به اعتصاب غذا زده است.
عبدالهادی الخواجه از یک هفته پیش در زندان آل‌خلیفه اعتصاب غذا کرده و با افت فشار خون در دو روز اخیر مواجه شده است.
این فعال 54 ساله بحرینی که تابعیت دانمارکی نیز دارد، در سال 2012 میلادی نیز به مدت 110 روز در اعتراض به صدورحکم حبس ابد علیه خودش دست به اعتصاب غذا زده بود.
وضعیت جسمی عبدالهادی الخواجه در آن زمان به شدت وخیم شد و مدافعان حقوق‌بشر در سطح داخلی و خارجی حمایت گسترده‌ای از وی کردند و دولت دانمارک نیز از مسئولان بحرینی خواست تا وی را فوری آزاد کنند.
بحرین از 14 فوریه سال 2011 میلادی شاهد انقلاب مردمی علیه رژیم آل‌ خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کارآمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.
این درخواست‌ها با سرکوبگری رژیم بحرین با همدستی برخی کشورهای عربی از جمله عربستان روبه‌رو شده است.
رژیم بحرین در راه سرکوب بحرین همچنین عناصر پاکستانی را به خدمت گرفته است.