kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

مخالفان در اسلام‌آباد ساختمان رادیو تلویزیون را تصرف کردند

هزاران معترض پاکستانی در ادامه اعتراضات خود در خیابان‌های پایتخت، ساختمان رادیو و تلویزیون این کشور را به تصرف خود درآوردند.


به گزارش خبرگزاری‌ها، دیروز هزاران معترض خشمگین ساختمان مرکزی رادیو-تلویزیون پاکستان را در اسلام‌آباد به اشغال خود درآورده و پخش برنامه‌های آن را متوقف کردند. در اصلی  ساختمان نیز توسط معترضان شکسته شد.
همزمان با آن، هزاران معترض دیگر نیز به منزل نخست‌وزیر حمله کردند، اما با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند و پلیس توانست با استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی مهاجمان معترض را متفرق کند.
در ارتباط با شمار زخمی‌های دیروز گزارشی نرسید. یکشنبه گذشته پلیس به معترضان در اسلام‌آباد حمله کرد که مرگ هشت نفر و جراحت 400 نفر دیگر را در پی داشت. «عمران‌‌خان» رهبر حزب «تحریک انصاف» و «طاهر القادری» رهبر حزب «تحریک عوامی» که رهبری این اعتراض‌ها را در دست دارند، اعلام کردند به شورش‌ها تا برکناری نخست‌وزیر ادامه می‌دهند.
در همین حال، ارتش پاکستان اعلام کرد: هرگونه استفاده از نظامیان ارتش برای حل بحران سیاسی، اوضاع را بدتر خواهد کرد.
تاکنون مذاکرات میان مخالفان و مقامات دولت برای حل بحران با شکست مواجه شده است. مخالفان می‌گویند دولت نواز شریف در انتخابات پارلمانی 2013 با تقلب پیروز شده بنابراین باید از قدرت کناره‌گیری کند. دولت پاکستان ضمن رد این اتهامات بر مقابله با مخالفان تاکید کرده است.