kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

وزارتخانه‌های لیبی به اشغال شبه‌نظامیان اسلامگرا درآمد

شبه‌نظامیان اسلامگرا بیشتر وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی را در پایتخت لیبی تصرف کردند.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، دولت لیبی طی بیانیه‌ای اعلام کرد، بیشتر وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی طرابلس از کنترل دولت خارج شده و به اشغال شبه‌نظامیان درآمده است.
بر اساس این بیانیه، کارمندان دولت از ترس جان خود، نمی‌توانند به محل کارشان بروند. دولت لیبی همچنین، تاکید کرد که به محض خروج گروه‌های مسلح از طرابلس، همه وزرا و مقامات دولتی به سر کار خود باز می‌گردند.
بر اساس گزارش‌های رسیده، اکثر شبه‌نظامیان مهاجم در پایتخت، به گروه «فجر اسلام» وابسته هستند. خاستگاه فجر اسلام شهر «مصراته» است.
از پایتخت لیبی همچنین خبر رسید، شبه‌نظامیان فجر اسلام به مقر سفارت آمریکا در پایتخت لیبی حمله کردند. در مورد پیامدهای این حمله گزارشی نرسید. سال 2012 نیز شماری از شبه‌نظامیان به کنسولگری آمریکا در شهر «بنغازی» حمله کرده و سفیر آمریکا را به قتل رسانده بودند.
دیروز پارلمان لیبی نیز با صدور بیانیه‌ای، اقدامات خشونت‌آمیز گروه‌های تروریستی از جمله قتل و بازداشت غیرنظامیان و سرقت اموال مردم را محکوم کرد.
از زمان سقوط رژیم «معمر قذافی» در سال 2013 تاکنون، کشور لیبی ناآرام است و این ناآرامی طی ماه‌های اخیر ابعاد تازه‌ای به خود گرفته است.