kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

برگزاری یک جشنواره با موضوع اسلام آمریکایی( ادبی و هنری)

دبیر چهارمین جشنواره داستان «رسول آفتاب» با موضوع جلوه‌های اسلام آمریکایی و تمرکز بر جریان‌های تکفیری برگزار می‌شود.


نشست خبری چهارمین دوره جشنواره رسول آفتاب، دیروز با حضور رحیم مخدومی دبیر این جشنواره و مازیار بیژنی دبیر بخش کاریکاتور جشنواره رسول آفتاب در موسسه اوج برگزار شد.
رحیم مخدومی در این نشست گفت: این جشنواره متاثر از وقایع تلخی است که دل کودکان و زنان بی‌گناه جهان را خون کرده است.
وی افزود: امسال ما علم چهارمین جشنواره رسول آفتاب را با عنوان جلوه‌های اسلام آمریکایی به اهتزاز در آورده‌ایم و طبیعتا با توجه به ظلم‌هایی که به مسلمانان روا داشته می‌شود بخش بین‌المللی این دوره از جشنواره از بخش داخلی آن فعال‌تر است.
مخدومی با بیان اینکه در چهارمین دوره این جشنواره بخش بین‌الملل فعال‌تر عمل خواهد کرد، تصریح کرد: در دوره‌های پیشین در شاخه‌های داستان فعال بودیم ولی در این دوره سه بخش خاطره نویسی، داستان و عکس را نیز داریم که به همین دلیل از عزیزان با تجربه بعنوان دبیر دعوت به عمل آمده است. دبیر چهارمین جشنواره داستان رسول آفتاب با بیان اینکه اولین روز جشنواره بلافاصله بعد از فتنه 88 کلید خورد، افزود: در اولین سالگرد این رویداد تلخ که منجر به بصیرت افزایی جامعه شد در 9 دی اولین جشنواره را برگزار کردیم و امسال هم مراسم اختتامیه جشنواره در تاریخ 9 دی خواهد بود. مهلت تعیین شده برای ارسال آثار تا پایان آبان و قرار است دبیران تیم‌های داوری را تشکیل و آثار ارسال شده بررسی شود.
بیژنی دبیر بخش کاریکاتور اظهار داشت: در آینده نزدیک سایت کاریکاتوری را با رویکرد بین‌المللی و موضوع صهیونیسم بین‌المللی راه‌اندازی می‌کنیم؛ چرا که صهیونیسم انواع مختلف دارد و از نظر ما جریان تکفیری یکی از شاخصه‌های صهیونیسم بین‌المللی است.