kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵

جوابیه یک مسئول در معاونت سیما و پاسخ کیهان( ادبی و هنری)

به دنبال انتشار خبری در کیهان با عنوان مبتذل‌نویس سکولار، نویسنده سریال امام خمینی(ره) شد، مدیر کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما واکنش نشان داد.


در متن ارسال شده به کیهان و خطاب به مدیر مسئول این روزنامه، آمده است:
1- دغدغه روزنامه کیهان نسبت به نویسنده فیلمنامه امام خمینی(ره) قابل تحسین است، لیکن نوع طرح دغدغه که با اهانت‌هایی تند همراه است، قابل درک نیست.
2- آقای کیانی نویسنده‌ای جوان با قلمی توانا، خوشنام و معتبر است و چنانچه ایشان به زعم نویسنده مطلب مذکور در حلقه سکولار! بودند، از بیم اخراج از این حلقه کذایی! حاضر به نگارش فیلمنامه‌ای در خصوص امام خمینی(ره) نمی‌شدند.
3- نامبرده به مدت یک سال به عنوان مجری کارشناس تئاتر در برنامه «دو قدم مانده به صبح» حضور داشته و نسبت به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه معتقد و ارادتی خاص به حضرت امام(ره) دارند.
4- ارادت ایشان به روحانیت و از جمله مراجع عظام تقلید به ویژه آیت‌الله بروجردی(ره) و حضرت امام خمینی(ره) در شناسنامه طرح و 5 قسمت از طرح اولیه که نگاشته‌اند آشکار است.
5- از آنجا که فیلمنامه‌های الف ویژه، در دو شورای طرح و برنامه و الف ویژه، حداقل سه بار مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و سپس با انتخاب کارگردانی مناسب، مراحل تولید را طی می‌کند، نگرانی نویسنده روزنامه بسیار زودهنگام است.
و حال پاسخ کیهان:
باید خطاب به آقای فنائیان گفت که اول: برخلاف تصور شما؛ ارائه کارنامه افراد، اهانت نیست! اگر فردی در نمایشنامه‌ها و نمایش‌های خود به روشنی به مقدسات اهانت می‌کند، اعلام اهانت‌ها و معرفی وی به عنوان فردی اهانت‌کننده، «اهانت تند» تلقی نمی‌شود!
دوم: آقای «حسین کیانی» که اکنون هدف دفاع شما، قرار گرفته است حداقل در سه نمایش «مشروطه بانو»، «تکیه ملت» و «اهل قبور» که کارگردانی آنها را برعهده داشته به دین و متدینین اهانت کرده است! جنابعالی - با عرض پوزش- یا آقای کیانی را کلا نمی‌شناسید و نمایش‌های او را ندیده‌اید و یا...
در هر صورت متاسفیم که شما به راحتی عملکرد افراد را نادیده می‌گیرید و حکم انقلابی بودن برای دیگران صادر می‌فرمایید!
سوم- محض اطلاع شما باید عرض شود که برخلاف تصورتان افراد مغرض بدشان نمی‌آید که موضوعات انقلابی را دستمایه کار خود قرار دهند. زیرا هم پول از نهاد سفارش دهنده دریافت می‌کنند، هم مطرح می‌شوند و هم اینکه موضوع انقلابی را چنان که خود دوست می‌دارند تحریف می‌سازند! نمونه‌ها فراوان است!
چهارم- در پایان اینکه؛ جناب فنائیان! نباید زیاد به عملکرد حلقه‌های نظارتی اعتماد داشته باشید! یادتان که هست یک فیلم ضد ایرانی چگونه در سایه اعتماد به حلقه‌های نظارتی ساخته شد و تهیه‌کننده و کارگردان ابن‌الوقت آن، چگونه در قالب آن فیلم، کینه خود را به انقلاب و مردم ایران بروز دادند؟ تا آنجا که مدیر گروه مربوط مجبور به استعفا شد! لذا پیشنهاد می‌شود دیگران را ساده فرض نکنید!