kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۵
برژینسکی:

آمریکا برای شکست داعش به ایران نیازمند است

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا با بیان این که این کشور به تنهایی نمی‌تواند با داعش مقابله کند گفت: برای شکست داعش به ایران نیازمند هستیم.


به گزارش واحد مرکزی خبر زبیگنیو برژینسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در پاسخ به پرسشی درباره تروریست‌های داعش گفت: موضوع داعش بسیار پیچیده است، روشن است که ما نمی‌توانیم فرض کنیم که مسئولیت یک‌جانبه آمریکا برای حل این چالش کافی باشد، اما در عین حال باید درک کنیم که دشمن، آن چیزی نیست که نامش نشان می‌دهد.
وی افزود: آنچه که ما می‌بینیم یک دولت نیست بلکه مشتی افراد هستند که نقطه اشتراک آنها دیدگاه‌های افراطی است و تحت یک مدیریت واحد هستند اما این مدیریت خیلی کارآمد نیست.
برژینسکی تاکید کرد: داعش یک دولت نیست بلکه نوعی شورش سیار است که باید به طرق مختلف و متفاوت با آن برخورد کرد، عراقی‌ها با داعش نبرد می‌کنند و شاید عراقی‌ها بتوانند در این زمینه با ما کار کنند، در سایر موارد شاید دیگران باید پیشتاز باشند، ما می‌توانیم به صورت غیرمستقیم از این کشورها حمایت کنیم، خلاصه این که آمریکا به تنهایی نمی‌تواند از بالا با حملات هوایی این کار را انجام دهد بلکه باید دیگران و کشورهای اسلامی هم مسئولیت بیشتری داشته باشند از جمله این که ترکیه، عربستان، مصر و ایران هم باید باشند، ایران یک کشور شیعه است، ما می‌توانیم هوشمندانه‌تر عمل کنیم.
با این وجود که برژینسکی بر نیاز آمریکا به ایران برای مقابله با داعش تاکید دارد مقام‌های ارشد آمریکایی تصریح کرده‌اند در عراق با ایران همکاری ندارند.
به گزارش تسنیم مقامات ارشد آمریکایی به شرط محفوظ ماندن نامشان به نیویورک‌تایمز گفته‌اند در عراق با ایران همکاری ندارند.