kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۸۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
امیر اسماعیلی:

دکترین دفاعی ایران اقدام قاطع در برابر دشمن تجاوزگر است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا تاکید کرد: راهبرد مشترک و دکترین دفاعی ایران اقدام قاطع در برابر دشمن تجاوزگر است.


امیر سرتیپ سردار اسماعیلی در نشست خبری با اشاره به گذشت شش سال از عمر قرارگاه پدافند هوایی، خاطرنشان کرد: قرارگاه پدافند هوایی از لحاظ حفظ و حراست از دستاوردهای ملی 3600 نقطه گسترش داشت که این نقاط پس از تفکیک به مراحل خوبی دست پیدا کرده است و اکنون این موضوع در دستور کار قرار گرفته که تعداد آن به 5000 نقطه گسترش پدافند هوایی از جمله راداری، موشکی، توپخانه‌ای و دیده‌بانی برسد.
وی با اشاره به دستاوردهای قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) طی یک سال گذشته اشاره و با بیان اینکه رادار کیهان طرح‌ هادی رادار آرش 2 و سامانه تلاش 3 از دستاوردهای مهم قرارگاه پدافند هوایی ارتش هستند، خاطرنشان کرد: به زودی این سامانه‌ها که کاملا عملیاتی شده‌اند به چرخه یکپارچه پدافند هوایی کشور اضافه می‌شوند.
اسماعیلی با اشاره به رادار کیهان در بیان جزئیات این سامانه گفت: رادار کیهان راداری برد بلند با فرکانس‌های ترکیبی و دارای قابلیت کشف ریزپرنده‌ها و موشک‌های کروز است. تاکتیکی بودن و متحرک بودن نیز از دیگر برتری‌های رادار کیهان به شمار می‌آید.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) به طرح هادی به عنوان یکی دیگر از دستاورد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح که در قرارگاه پدافند هوایی کلید خورده است برای انتقال اطلاعات راداری، موشکی و شنود الکترونیکی به مراکز فرماندهی و کنترل با فواصل دور و در مراکز ایمن و امن و یا تونلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) همچنین به برگزاری رزمایش بزرگ قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) اشاره کرد و با بیان اینکه این رزمایش بزرگ امسال یا اوایل سال آینده با حضور همه نیروهای مسلح برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این رزمایش بحرانی تعیین می‌شود که یک یا چند منطقه پدافندی باید آن را کنترل کنند. در این رزمایش از تاکتیک‌ها و تکنیک‌های جدیدی استفاده می‌شود که دستاوردهای ارزشمندی را برای ما به همراه می‌آورد.